Speechless

Naomi Scott from movie Aladdin

 

 

 

ー*ーー*ーー*ーー*ーー*ーー*ー

 

Here comes a wave

波が押し寄せる

 

Meant to wash me away

私を洗い流そうとして

 

A tide that is taking me under

私を飲み込む波

 

Swallowed in sand

砂に飲まれて

 

Left with nothing to say

何も言えないまま

 

My voice drowned out in the thunder

雷にかき消される声

 

 

But I won't cry

でも泣いたりなんかしない

 

And I won't start to crumble

崩れ落ちたりもしない

 

Whenever they try

たとえ何度

 

To shut me or cut me down

私を閉じ込め傷つけようとしても

 

 

I won't be silenced

黙ってはいない

 

You can't keep me quiet

私を黙らせて置くことなんてできない

 

Won't tremble when you try it

それで揺らぎはしない

 

All I know is I won't go speechless

分かってるのはもう黙ったままではいないこと

 

 

'Cause I'll breathe

息をしてみせるから

 

When they try to suffocate me

窒息させられそうな時も

 

Don't you underestimate me

私を侮らないで

 

'Cause I know that I won't go speechless

黙ってなんていないことは確かだから

 

 

Written in stone every rule, every word

石に刻まれたルールと言葉のすべて

 

Centuries-old and unbending

何世紀も前から、何も変わらずに

 

Stay in your place

身をわきまえて

 

Better seen and not heard

中身より見た目だ

 

But now that story is ending

でもそんなのはもう終わり

 

 

'Cause I

だって私は

 

I cannot start to crumble

ここで崩れ落ちたりできない

 

So come on and try

だから試してみたら

 

Try to shut me and cut me down

閉じ込め傷つけることを

 

I won't be silenced

黙ってはいない

 

You can't keep me quiet

私を黙らせて置くことなんてできない

 

Won't tremble when you try it

それで揺らぎはしない

 

All I know is I won't go speechless

分かってるのはもう黙ったままではいないこと

 

Speechless

黙ったままではいない

 

 

Let the storm in

嵐を招いたって

 

I cannot be broken

私の何も壊されることはない

 

No, I won't live unspoken

声を上げずに生きるつもりはない

 

'Cause I know that I won't go speechless

黙ってなんていない

 

 

Try to lock me in this cage

この檻に私を閉じ込めたって

 

I won't just lay me down and die

ただひれ伏して死ぬなんてしない

 

I will take these broken wings

この傷ついた翼を手にした私が

 

And watch me burn across the sky

空を燃やすのをみることになる

 

Hear the echoes saying 

こだます声が聞こえる

 

I won't be silenced

黙ってはいない

 

Though you want to see me tremble 

みたくても

 

when you try it

黙らせようとして私が揺らぐのを

 

All I know is I won't go speechless

黙ってなんかいないことは確かなの

 

Speechless

黙ったままではいない

 

 

'Cause I'll breathe

息をしてみせるから

 

When they try to suffocate me

窒息させられそうな時も

 

Don't you underestimate me

私を侮らないで

 

'Cause I know that I won't go speechless

黙ってなんていないことは確かだから

 

All I know is I won't go speechless

黙ってはいない

 

Speechless

声を上げる

 

ー*ーー*ーー*ーー*ーー*ーー*ー