Fight Song

Rachel Platten

 

 

ー*ーー*ーー*ーー*ーー*ーー*ー

 

Like a small boat, on the ocean
海の上の小さな船が

 

Sending big waves, into motion
大きな波を起こすように


Like how a single word

たった一言で


Can make a heart open

心を開くことができるように

 

I might only have one match

私はたった1本のマッチしか持っていないかもしれないけど

 

But I can make an explosion

爆発を起こすことができるはず



And all those things I didn't say

言えなかった言葉たちが


Wrecking balls inside my brain

私の頭の中をめちゃくちゃにする


I will scream them loud tonight

今夜はそれを叫んでやる


Can you hear my voice this time?

今度は聞こえるでしょう?



This is my fight song

これは私の戦いの歌


Take back my life song

私の人生を取り戻す歌


Prove I'm alright song

私は大丈夫だって証明する歌


My power's turned on

力がみなぎっている


Starting right now I'll be strong

今から私は強くなる


I'll play my fight song

私の戦いの歌を歌う


And I don't really care 

      if nobody else believes

誰も信じなくてもいい


'Cause I've still got a lot of fight left in me

だって私にはまだ戦う力が残ってるから



Losing friends and I'm chasing sleep

友達を失って眠れなくなって


Everybody's worried about me

みんなが心配してる


In too deep, say I'm in too deep (in too deep)

私があまりにも落ち込んでいるって


And it's been two years, I miss my home

2年が経って、家が恋しくなった


But there's a fire burning in my bones

でも私の骨の奥で燃え続けている火がある


Still believe

信じてるの


Yeah, I still believe

そう、まだ信じてる



And all those things I didn't say

言えなかった言葉たちが


Wrecking balls inside my brain

私の頭の中をめちゃくちゃにする


I will scream them loud tonight

今夜はそれを叫んでやる


Can you hear my voice this time?

今度は聞こえるでしょう?



This is my fight song

これは私の戦いの歌


Take back my life song

私の人生を取り戻す歌


Prove I'm alright song

私は大丈夫だって証明する歌


My power's turned on

力がみなぎっている


Starting right now I'll be strong

今から私は強くなる


I'll play my fight song

私の戦いの歌を歌う

 

And I don't really care 

      if nobody else believes

誰も信じなくてもいい


'Cause I've still got a lot of fight left in me

だって私にはまだ戦う力が残ってるから


A lot of fight left in me

まだ戦う力は残ってる



Like a small boat on the ocean

海の上の小さな船が


Sending big waves into motion

大きな波を起こすように


Like how a single word

たった一言で


Can make a heart open

心を開くことができるように


I might only have one match

私はたった1本のマッチしか持っていないかもしれないけど

But I can make an explosion

爆発を起こすことができるはず



This is my fight song

これは私の戦いの歌
 

Take back my life song

私の人生を取り戻す歌


Prove I'm alright song

私は大丈夫だって証明する歌


My power's turned on

力がみなぎっている


Starting right now I'll be strong (I'll be strong)

今から私は強くなる


I'll play my fight song

私の戦いの歌を歌う

 

And I don't really care 

      if nobody else believes

誰も信じなくてもいい


'Cause I've still got a lot of fight left in me

だって私にはまだ戦う力が残ってるから



Know I've still got a lot of fight left in me

まだまだ戦えるって分かってる

 

ー*ーー*ーー*ーー*ーー*ーー*ー

 

同じ曲で、こちらもぜひ↓

 

16歳にして、ステージ3の卵巣がんサバイバーのCalysta Bevierが歌う"Fight Song"

 

癌サバイバーだから、とかではなくて、

たぶん絶望感とか、恐怖とか、

そういったのを乗り越えて今ここにいて、

未来に向けて決意を歌っているのが

ものすごく伝わってくるところがいいな、と。

 

うまく言えないですが、審査員のHowie(3'15"〜)が

大体言いたいこと言ってくれているので(笑)訳しておきます

===============

You've gone through an obstacle far greater than 

anybody much older than you could even imagine going through.

君よりずっと年上の人すら想像できないようなことを

経験してきたんだよね

 

And then, you come to this point, you make choices,

and you made choice of singing THAT song.

そして、ここまできて、いろんな選択をして、

そして”この”歌を歌うことに決めた

 

And that's your fight song.

それが、君の"fight song"なんだね

===============

 

誰にでもたぶん、苦しかった時を越えて

もう大丈夫って自分に言えた瞬間ってきっとあるはずで、

そんな時に聞きたい、聞いてほしい歌だなと。