2024.05.17-19沖縄旅行

 

本日の英作文はコチラ下矢印

 

沖縄料理「しろま」で地元のおっちゃんの注目を浴びる

 

沖縄のいっちば~ん北の方から、走りに走り車ダッシュ

那覇へと戻って参りました爆  笑チョキ

 

沖縄初日のお宿はコチラ下矢印

「ロワジールホテル 那覇」

と、いつものごとくホテルの紹介のテキトーなことよガーンアセアセ

 

 

まぁ、気にせずパー

本日のディナーへと参りましょ爆  笑グッ

 

実はわたくし、どんなものを食べたくなってもいいように上差しと、Googleマップのアチコチにレストランを示すピン旗を立てておりました照れチョキ

 

どの場所も車で行けばそれほど遠くなく、選びたい放題気づき

 

 

 

・・・がびっくりハッ

 

「駐車場に車入れちゃったから、もう出すのヤダな~タラー

とOtooosan・・・

 

・・・え~~~~~ガーンタラー

 

 

と言うわけで上差し

急遽、歩いて行けるお店を探すことにアセアセ

 

そうして見つけたのがコチラ下矢印

「沖縄料理 しろま」

 

奥にはお座席があって、カウンター前にはキッチン。

カウンターには・・

いい感じにデキ上がったおっちゃん二人日本酒

 

そんな感じの「地元に根付いた居酒屋」みたいな感じですウインク

 

そのいい感じにデキ上がったおっちゃんが私を見て一言上差し

「おっびっくり!? スカジャン、いいね~爆  笑グッ

 

すでに時間が夜の9時頃になっていたので、お気に入りのスカジャンを羽織っていったのですグッ

ちなみにコレねチュー下矢印

image

 

沖縄にも「スカジャン」という名前が浸透しているとは・・・驚きですびっくり

 

おっちゃん!お目が高い爆  笑グッ

 

 

メニューを見ながら、悩むこと数分・・・

「やきすば」って何だろキョロキョロ?

 

「すみませ~ん。”やきすば”って何ですか~?

 

すると、店員さんやら、デキ上がったおっちゃんやら、あちこちから答えが返ってきました爆  笑

 

どうやら

丸レッド麺は沖縄そばの麺

丸レッド味付けはケチャップ

らしい・・・

 

珍しい物好きの私は、そりゃ頼むよね爆  笑チョキ

 

せっかくですから、他にも沖縄らしいものをチョイス上差し

 

 

では・・・まずはビールでかんぱ~い生ビール

長距離運転、お疲れ様っすダッシュ

 

 

「ソーミンチャンプルー」

シャキシャキ野菜と、あっさりした味付けで食べやすいチョキ

 

 

「ゴーヤーチャンプルー」

この苦みがたまらんのですよチュー

 

 

「やきすば」

コシのある太めの麺に、しっかり濃いめのケチャップ味上差し

 

「焼きそば」+「ナポリタン」÷2

=「やきすば」

こんな方程式できました~爆  笑

 

地元の人たちに混じって、沖縄料理をつまみながらビールを飲む・・・照れ

 

なんかいいよねウインクチョキ

 

お腹もいっぱいになったし、そろそろ帰ろうとしたその時・・・

 

さらにいい感じにデキ上がったおっちゃんが

 

「最後に一言だけ言っておくよ上差し 

 スカジャン、いいよ~爆  笑チョキ

 

よっぽど気に入ってくれたようですラブラブ
 
 
なので私も一言。
お母さん「え~チュー スカジャンだけ?
 
そしてOtooosanも一言。
お父さん「オレも着てるんだけど?
 
 
お店の人まで
「オレも、いいと思ってました~グッ
 
と、スカジャン談議に花が咲いた、そんな夜でした爆  笑チョキ
 

超だい~ぶかいつまんで

英作文してみました下差し

 

We returned to Naha from the northernmost part of Okinawa!

The hotel for the first day of the Okinawa trip  was 'Loisir Naha'.

image
I chose this hotel because it has a natural hot spring.

After checking in, we went to dinner.

Actually, I had marked some restaurants on the Google map旗 that  were not too far from this hotel by car.車ダッシュ

But! My husband said, 'I don't want to drive to dinner, because I have already parked our car in the parking lot.'チュー

Oh dear...ガーン

So, we looked for a restaurant that we could get to on foot, and we found it.

Okinawa Cuisine Shiroma
image
There were some table seats in the back ,and there was the kitchen in front of the counter seats.

And, there were two pleasant drunken men at the counter.

酔っ払い酔っ払い

As above, this restaurant seemed to be the Japanese-style bar where the locals go.

Then the one of the pleasant drunken man said, "Wow! Your Sukajan is cool!" while looking at me.ウインクグッ

Actually, since it was around 21:00 and a bit cold, I was wearing my favourite Sukajan.

下矢印下矢印下矢印

image

I was surprised that people in Okinawa knew about Sukajan!

I was glad to hear that my Sukajan was cool!爆  笑チョキ

Then I looked at the menu for a few minutes, and I wondered what 'Yakisuba' was.

image

When I asked what 'Yakisuba'was, the answer came from here and there, such as a the young man staff, the old woman staff (maybe the staff's mother), the customer of the plesant drunken man, and so on.

It seemed that 'Yakisuba' was made from Okinawa soba noodles with ketchup.

Because I like to try new foods, of course I ordered it!

And, we also ordered the other Okinawa-like foods.

Well... First... Cheers!

image
Thank you for driving for so long!

Somin Chanpuru
image
Somin Chanpuru contained crunchy vegetables and had a simple taste.

Goya Chanpuru
image
Goya was bitter... but I liked the bitter taste of Goya!

Yakisuba
image
The noodles of the Yakisuba were a thick and a little hard, and the taste was like thick ketchup.

We could have good time with the local people while eating Okinawa's food and drinking Okinawa's beer.生ビール

We were full, and we stood up to go back.

At that moment, the more pleasant and drunken man said, " At last, I would like to to say again. Your Sukajyan is so cool!".気づき

He seemed to really like my Sukajyan.ウインクチョキ

So, I replied,

 " Just Sukajyan?"えー?

And my husband said, 

" I'm wearing it now too, you know?"えー?

And the staff also said, 

" Me too! I liked it too!"ウインクグッ

As above, the locals and we talked a lot about Sukajyan, more than I expected.

 

in the back

奥の、奥に

 

drunken

酔った、酔っぱらった

飲んだくれの

 

pleasant

楽しい、愉快で、陽気な

 

here and there

あちこちに

 

  前回までの沖縄旅行記はコチラ下矢印

沖縄旅行記!始まるよ~\(^o^)/

一気に北上↑の途中でちょっと寄り道(^^♪

一気に北上↑の途中でランチタイム(^^♪

一気に北上↑「大石林山(だいせきりんざん)」へ!

「大石林山」で一番行きたかった場所へ

古宇利大橋を渡ろう!そのとき奇跡が!?

古宇利島の駅「ソラハシ」で出会ったもの(*^^*)

道の駅「許田」でほんのちょっとブレイク

 

 

  今回復習したブログはコチラ下矢印

NEVER GIVE UP爆  笑チョキ