高校入試用英語◈中学1年生~3年生 文法まとめ◈ニューホライズン | 赤城❤︎.*

赤城❤︎.*

アカギ

 

【be動詞】
❶ I am Ellen Baker.
 私はエレン・ベイカーです。
❷ You are Ando Saki.
 あなたは安藤咲です。
Are you Ando Saki? ー Yes, I am.
 あなたは安藤咲ですか?―はい、そうです。
❹ I am not from New York.
 私はニューヨーク出身ではありません。
❺ This is my pen.
 これはわたしのぺんです。
❻ That is my pen.
 あれはわたしのぺんです。
Is that an amusement park? ― Yes, it is.  No, it is not.
 あれは遊園地ですか?―はい、そうですよ。いいえ、ちがいますよ。
❽ This pen was 150 yen last week.
 このぺんは先週は150円でした。
Was this pen 100 yen last week? ― Yes, it was.
 このぺんは先週100円でしたか?―はい、そうでしたよ。
【一般動詞(現在)】
❶ I like math.  I study it every day.
 私は数学が好きです。私はそれを毎日お勉強します。
Do you play the piano? ― Yes, I do.
 あなたはピアノを弾きますか?―はい、弾きますよ。
❸ I do not play baseball.
 私は野球をしません。
❹ Haruki lives in Australia.
 春樹はオーストラリアに住んでおります。
Does Haruki live near a beach? ― Yes, he does.
 春樹は浜辺の近くに住んでいますか?―はい、住んでいますよ。
❻ Haruki does not talk about animals.
 春樹は動物についてお話をいたしません。
【一般動詞(過去)】
❶ I watched TV yesterday.
 私はきのうテレビを見ました。
❷ I came to school early this morning.
 私は今朝早く学校に参りました。
Did you travel this winter? ― Yes, I did.
 あなたは今年の冬に旅行しましたか?―はい、しましたよ。
【進行形】
❶ Kota is drinking water now.
 光太は今、お水を飲んでいます。
❷ Are you taking pictures? ― Yes, I am.
 あなたは写真を撮っているのですか?―はい、そうですよ。
❸ What are you doing? ― I am taking a video.
 あなたは何をなさっているのですか?―私はビデオを撮っています。
❹ I was looking for my pencil case then.
 私はそのときペンケースを探していました。
【名詞・冠詞】
❶ It is a department store.
 それはデパートです。
❷ I want two lemons.
 私はレモンを2個欲しいです。
❸ It is a recipe.
 それはレシピですね。
❹ The recipe is not difficult.
 そのレシピは難しくはないですよ。
【代名詞】
❶ He is my friend.  She is my teacher.
 彼は私のお友だちです。彼女は私の先生です。
❷ He is not my teacher.  She is not from New York.
 彼は私の先生ではありません。彼女はニューヨーク出身ではありません。
❸ It is mine.
 それは私のものです。
❹ Do you know him? / Do you know her?
 あなたは彼をご存知ですか?/ あなたは彼女を知っていますか?
【接続詞】
❶ If you are interested, we will send you a catalog.
 もし興味があれば、あなたにカタログを送りますね。
❷ I think (that) beaseball is interesting.
 野球はおもしろいと思います。
❸ When you are busy, I will help you.
 あなたが忙しいときには私があなたをお手伝いしますね。
❹ I opened the window bacause it was hot.
 暑かったから窓を開けました。
【未来表現】
❶ I am going to visit the U.K. next week.
 私は来週イギリスを訪れる予定(つもり)です。
❷ Are you going to visit the U.K. next week? ― Yes, I am.
 あなたは来週イギリスを訪れる予定ですか?―はい、そうですよ。
❸ I will show you some pictures tomorrow.
 明日あなたに(何枚かの)写真をお見せしますね。
【助動詞】
❶ Haruki can sleep anywhere.
 春樹はどこででも眠れます。
❷ I cannot sleep tonight.
 私は今夜眠れません。
❸ Can you skate? ― Yes, I can.
 あなたはスケートができますか?―はい、できますよ。
❹ I have to speak English here.
 ここでは英語を話さなければなりません。
❺ I do not have to speak English here.
 ここでは英語を話さなくてもよい。
❻ You must help your mother.
 あなたはお母さんのお手伝いをしなければなりません。
❼ You must not eat too much.
 食べ過ぎてはいけませんよ。
【形容詞・副詞】
❶ The curry is delicious.
 そのカレーはとてもおいしいです。
❷ You look happy.
 あなたは幸せそうに見えますよ。
❸ This idea makes me happy.
 この考えは私を幸せにしてくれるんです。
【比較表現】
❶ The dolphin is larger than the tuna.
 イルカはマグロよりも大きいです。
❷ The blue whale is the largest of all animals.
 シロナガスクジラはすべての動物の中でいちばん大きいです。
❸ This movie is more popular than that one.
 この映画はあの映画よりも人気があります。
❹ This movie is the most popular in Japan.
 この映画は日本でいちばん人気があります。
❺ Miho is my best friend.
 美穂は私の親友です。
❻ Miho swims as fast as Yuji.
 美穂は雄二と同じくらい速く泳ぎます。
【不定詞】
❶ I greet customers to welcome them.
 私はお客様を歓迎するためにご挨拶いたします。
❷ I want to be a chef.
 私はシェフになりたいです。
❸ I have many things to do.
 私はすべきことがたくさんあります。
❹ I am surprised to hear that.
 私はそれを聞いて驚きました。
❺ I know how to protect myself.
 私は自分自身の守り方を知っています。
❻ It is necessary for us to prepare for dissasters.
 私たちにとって災害への準備をしておくことが必要です。
❼ I want you to pass on the memories.
 私はあなた方にその思い出(記憶)を伝えていってもらいたいです。
【動名詞】
❶ We enjoyed listening to rakugo.
 私たちは落語を聞いて楽しみました。
❷ Playing soccer is fun.
 サッカーをすることは楽しいです。
【受け身】
❶ This painting is loved by many people.
 この絵は多くの人々に愛されています。
❷ Was this picture painted by the same person? ― Yes, it was.
 この絵は同じ人によって描かれたのですか?―はい、そうですよ。
【現在完了】
❶ I have lived in Japan for a month.
 私は一か月間日本に住んでいます。
❷ He has lived in Japan for a month.
 彼は一か月間日本に住んでいます。
❸ Have you known him for eight years?
 あなたは彼と8年間知り合いなのですか?
❹ How long have you known him? ― For eight years.
 あなたは彼とどれくらい知り合いなのですか?―8年間ですよ。
❺ The Amazon has been important for many years.
 アマゾンは何年もの間重要なものであり続けています。
❻ Have you ever heard of "fair trade?" ― Yes, I have.
 あなたは今までにフェアトレードについて聞いたことがありますか?―はい、ありますよ。
❼ I have just looked at the prices.
 私はちょうどお値段を確認したところです。
❽ Have you looked at the prices yet?
 あなたはもうお値段を見ましたか?
【後置修飾】
❶ Do you know the boy playing the guitar?
 ギターを弾いている少年をご存知?
❷ The boy playing the guitar is my brother.
 ギターを弾いている少年はぼくの兄だよ。
❸ Do you know the language used in Australia?
 オーストラリアで使われてる言葉をご存知?
❹ The language used in Australia is English.
 オーストラリアで使われている言葉は英語だよ。
❺ This is a book I brought from home.
 これは私がおうちから持ってきた本です。
【関係代名詞】
❶ Deepa is a student who likes music very much.
 ディーパは音楽が大好きな生徒です。
❷ This is a movie that(which) makes people happy.
 これは人々を幸せにしてくれる映画です。
❸ This is a book that(which) she wrote last year.
 これは彼女が去年書いた本です。
【疑問詞】
❶ How many rabbits do they have?
 彼らは何頭のうさぎを飼っていますか?
❷ What is this?
 何これ?
❸ What do you have for breakfast?
 あなたは朝食に何を食べますか?
❹ Who is this girl?
 この女の子は誰?
❺ What time is it?
 何時?
❻ Which do you speak at home, English or Portuguese?
 あなたはおうちで英語とポルトガル語のどちらを話すのですか?
❼ Where is my dictionary?
 私の辞書はどこにあるのー?
❽ Whose book is that?
 あれは誰の本なの?
➒ When can you climb Mt. Fuji?
 あなたはいつ富士山に登れるの?
【その他】
❶ Take a doggy bag.
 ドギーバッグをお持ちください。
❷ Let's use the doggy bag.
 ドギーバッグを使いましょう。
❸ Don't ask anyone.
 誰にも尋ねてはいけません。
❹ Be careful.
 気を付けて。
❺ Show me your passport, please.
 私にパスポートをお見せください。
❻ People call it Big Ben.
 人々はそれをビッグベンと呼びます。
❼ There is a cushion on the stage.
 舞台の上に座布団があります。
❽ There are two cushions on the stage.
 舞台の上に座布団が二つあります。
➒ Is there a special stage set? ― Yes, there is.
 特別な舞台装置があるのですか?―はい、そうですよ。
❿ I know what you mean.
 あなた言いたいことはわかります。

 

【NEW HORIZON3】