Saint Etienne - Spring | Bingoのブロ具

Bingoのブロ具

Bingo is monkey's name-o!!


アレジオン


そうそう、この間、
花粉症の薬を初めて買ってみました。

飲み始めてから1週間ほど経ちました。

効くんですねー。(笑)

こんなんだったらもっと早く
我慢しないで飲めばよかったと思いました。


でもでも、初めて飲んだから
良く効いたのでしょうか??

来シーズンには、もっと強い薬を
飲まなきゃならなくなるのか・・・
どうなんでしょう。。。(涙)







ところで、卒業式シーズンですね。
=涙のシーズンでもありますね。


薬を飲んでおかげで、
今までとは比べ物にならないくらいに
だいぶラクになりました。

でも、、、やっぱり少しは
目が痒くて涙でにじんでいます。


春は、こういう意味でも
涙のシーズンなんだな・・・


ってことで、こんな選曲です。







Saint Etienne - Fox Base Alpha


イギリス・ロンドンのポップスグループ、
セイント・エティエンヌの1991年に
リリースされた1stアルバムの中から
「スプリング」です。

歌いだしから「涙を拭いて」って
もうピッタリの曲です。(笑)











Saint Etienne - Spring Lyrics



Writers: Bob Stanley, Pete Wiggs
意訳: Bingo



Dry your eyes, boy
There's no need to be sad
Forget about yesterday
And the bad times that you've had
You've loved and lost
And now you're feeling so blue
But can't you see it's me who really loves you

   涙を拭いて、ぼうや
   哀しむ必要なんてないわ
   昨日なんて忘れて、悪い事も
   愛して、失って、今、気持ちはブルー
   でも、気付いて、あなたを心から愛してる私を

With the love I've got you'll forget about her
And find it easy to live without her

   この愛であの子のことなんて忘れさせてあげる
   あの子がいなくても生きて行けることを
   すぐに気づかせてあげる

It's only springtime
Ooh, you're too young to say
You're through with love
It's only springtime
And I'll be different boy
I promise you, I swear to you

   春なんだもの
   若すぎるわ、恋を諦めるなんて
   春なんだもの
   私は違うわ、ぼうや
   約束するわ、あなたに誓う

Once more you tell me about her new friend
You say your heart's been broken again
How many times have you looked into my eyes
Don't you realise we're two of a kind

   もう一度私に言って、あの子は新しい友達って
   また心が傷ついたって言うけど
   何度、私の瞳の奥まで見た?
   目を覚まして、私たちは似た者同士

With the love I've got you'll forget about her
And find it easy to live without her

   この愛であの子のことなんて忘れさせてあげる
   あの子がいなくても生きて行けることを
   すぐに気づかせてあげる

It's only springtime
Ooh, you're too young to say
You're through with love
It's only springtime
And I'll be different boy
I promise you, I swear to you

   春なんだもの
   若すぎるわ、恋を諦めるなんて
   春なんだもの
   私は違うわ、ぼうや
   約束するわ、あなたに誓う

I've been watching all your love affairs
Three years now, don't you think I care
How many times have you looked into my eyes
Don't you realise we're two of a kind

   あなたの恋愛を全部見てきたわ
   三年間、私が気にかけていること知らないよね
   何度、私の瞳の奥まで見た?
   目を覚まして、私たちは似た者同士

It's only springtime
You're too young to say
You're through, love
It's only springtime
And I'll be different
I'll be different, boy, yeah
It's only springtime
You're too young to say
You're through, love
Through with love
It's only springtime
I promise you, I swear you, ooh
I promise you
It's only springtime, ooh, ooh...
It's only springtime...

   春なんだもの
   若すぎるわ、諦めるなんて、恋を
   春なんだもの
   私は違うわ、違うのぼうや
   春なんだもの
   若すぎるわ、諦めるなんて、恋を
   恋を諦めるなんて
   約束するわ、あなたに誓う
   約束するわ
   春なんだもの
   春なんだもの...







[関連記事]

2015.07.08
Saint Etienne - Stars Above Us (歌詞+和訳)