バンコク出発の数日前、宿泊予定のWホテルからメールが届きました。内容は、なんと停電のお知らせ。
実は前回のバンコク旅行中、アテネホテルに宿泊している際にも停電に遭遇していました。「またか…」と思いましたが、前回は事前連絡すらなかったので、今回は心の準備ができるだけマシだと考え、気持ちを落ち着けることにしました。
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エリアごとに工事が進むようなので、同じように影響を受ける可能性がある方のために、Wホテルから届いたメールを日本語翻訳と原文で公開します。
※日本語翻訳は、Google翻訳したものを貼り付けています。
「二度あることは三度ある」
次回の旅でもまた遭遇するかもしれませんね。
メールの内容(日本語翻訳)
必須事項
2025 年 1 月 6 日月曜日午前 10 時から午後 6 時まで、メトロポリタン電力庁 (MEA) が、安全性と信頼性を確保するために不可欠な要件である配電システムの年次メンテナンスを実施します。この作業により、この時間帯は停電となりますが、当社のチームは、お客様が一日中快適に過ごしていただけるよう、体験とサービスを慎重に準備しています。
この期間中、私たちがお客様に特別な時間をお過ごしいただくために行っていることは次のとおりです。
•W ラウンジ (1 階):午前 9 時から午後 6 時まで、無料の軽食とカナッペを楽しみながらおくつろぎいただけます。
•WET デッキ (6 階):午後 12 時から午後 6 時まで、スナック、飲み物、DJ エンターテイメントを楽しみながら、活気あるプールサイドの雰囲気を満喫してください。
•ウェルネス アクティベーション:ヨガ、首と肩の 10 分間のマッサージ、日中の爽快なポーラー プランジでリフレッシュ。リラックスして楽しんでいただけるよう特別にご用意しています。
•特別なお子様向けアクティビティ:ご家族でご旅行の場合、午後に開催される楽しいアクティビティでお子様が楽しめます。
午前10時から午後12時まで
• ホテル内のエレベーター、インターネット、電話サービスはご利用いただけません。ご利用可能になるのは午後 12 時以降となります。
• この時間に到着される場合は、エレベーターの運行が 12 時に再開されるまで、W ラウンジでおくつろぎいただけます。
• この時間帯にホテルを出発される場合、または客室から出られる場合は、午前 9:30 までにエレベーターをご利用いただくことをお勧めします。
• この期間中、当社のスタッフがゲストフロアに常駐し、サポートさせていただきます。
午後 11 時 30 分から午後 6 時 (およそ) まで、メンテナンスにより次の建物のサービスが影響を受けます。
• 共用エリアおよび客室のテレビサービス、照明、エアコンを含むすべての電気が利用できなくなります。
• お湯は使えなくなり、冷水圧も低下します。
• 非常照明および火災警報システムは引き続き稼働します。
• プライバシー保護のため、メンテナンス中にコントロール パネルがオフラインになっている間は、「Not Now」(邪魔しないでください)ハンガーをご利用いただけます。
• 冷蔵保存が必要な品物がある場合は、Whatever/Whenever チームに事前にお知らせください。
午前 11 時 30 分から午後 6 時(およそ)まで、当社のレストラン、バー、その他の会場は次のように営業いたします。
• すべてのレストランとバーでは、午前 10 時から午後 6 時まで限定メニューを提供し、午後 6 時以降は通常営業を再開します。
• キッチンテーブル (2 階)では、通常通り午前 6 時 30 分から午前 10 時まで朝食をご提供し、午後 6 時以降は通常営業を再開します。朝食後に客室に戻る予定の場合は、すべてのエレベーターが午前 10 時から午後 12 時までは利用できないため、遅くとも 午前 9 時 30 分までにエレベーターをご利用になることをお勧めします。
• WET デッキ (6 階) では、午後 12 時から午後 6 時まで飲み物や軽食を提供し、午後 6 時以降は通常営業に戻ります。
• W ラウンジ (1 階) では、午前 9 時から午後 6 時まで軽食とカナッペを提供し、午後 6 時以降は通常営業に戻ります。
• AWAY スパ(6 階)は午後 6 時から午後 10 時までご利用いただけます。
• FIT(6階)は非電気式の機械や設備を備えて営業を継続しますが、午前11時30分から午後6時まではエアコンがご利用いただけません。
• ザ・ハウス・オン・サトーン(パイイ&バー・サトーン)は午後6時から午前1時までご利用いただけます。
当ホテルは、ご滞在中に途切れることのない快適さが重要であることを理解しており、当ホテルならではの温かさとおもてなしでお客様をお迎えすることに尽力しています。ご質問やご要望がございましたら、いつでもお気軽に当社の Whatever/Whenever チームまでお問い合わせください。
メールの内容(原文)
THE ESSENTIAL
On Monday, January 6, 2025, from 10 AM to 6 PM, the Metropolitan Electricity Authority (MEA) will carry out their annual maintenance of our electrical distribution system, an essential requirement to ensure safety and reliability. This work will result in a power outage during this time, but our team has thoughtfully prepared experiences and services to ensure your comfort and enjoyment throughout the day.
Here’s how we’re making your time with us special during this period:
• W Lounge (Ground Floor): Relax with complimentary refreshments and canapés available from 9 AM to 6 PM.
• WET Deck (6th Floor): Immerse yourself in a lively poolside vibe with snacks, beverages, and DJ entertainment from 12 PM to 6 PM.
• Wellness Activations: Rejuvenate with Yoga, 10-minute massage on neck and shoulder, and the invigorating Polar Plunge during the day, specially arranged for your relaxation and enjoyment.
• Special Kids' Activities: If you’re traveling with family, your little ones can enjoy fun and engaging activities hosted in the afternoon.
10 AM to 12 PM
• Elevators, internet, and telephone services in the hotel will be unavailable, returning to service after 12 PM.
• Arriving during this time? We’ll welcome you at W Lounge, where you can unwind until elevator service resumes at 12 PM.
• If you are departing the hotel or planning to leave your guest room during this period, we advise you to use the elevators prior to 9:30 AM.
• Our talents will be stationed on guest floors during this period to assist.
11:30 PM to 6 PM (approximately) the maintenance will affect the following building services:
• All electricity, including TV services, lighting, and air conditioning in common areas and guest rooms, will be unavailable.
• Hot water will be unavailable, and cold-water pressure will be reduced.
• Emergency lighting and fire alarm systems will remain operational.
• For your privacy, “Not Now” (Do Not Disturb) hangers are available while the control panels are offline during the maintenance.
• If you have any items that need to be refrigerated, please let our Whatever/Whenever team know in advance for assistance.
11:30 AM to 6 PM (approx.) our Restaurants, Bars and other Venues will be affected as follows:
• All restaurants & bars will offer a limited menu from 10 AM to 6 PM, with regular services resuming after 6 PM.
• The Kitchen Table (2nd Floor) will offer breakfast as normal from 6:30 AM to 10 AM, resuming normal operations after 6 PM. If you plan to return to your guest room after breakfast, we advise you to take the elevators latest by 9:30 AM as all elevators will be out of service from 10 AM to 12 PM.
• WET Deck (6th Floor) will offer refreshments and snacks from 12 PM to 6 PM, resuming normal operations after 6 PM.
• W Lounge (Ground Floor) will offer refreshments and canapés from 9 AM to 6 PM, resuming normal operations after 6 PM.
• AWAY Spa (6th Floor) will be available from 6 PM to 10 PM.
• FIT (6th Floor) will remain open with non-electric machines and equipment, but air conditioning will not be available from 11:30 AM to 6 PM.
• The House on Sathorn (Paii and Bar Sathorn) will be available from 6 PM to 1 AM
We understand the importance of uninterrupted comfort during your stay and are committed to looking after you with our signature warmth and hospitality. Should you have any questions or require assistance, please don’t hesitate to reach out to our Whatever/Whenever team at any time.