Rewrite The Stars-Zac Efron & Zendaya 和訳 | taylor198912のブログ

taylor198912のブログ

ブログの説明を入力します。

 

 

こんにちは😃

この曲は2人の掛け合いとハーモニーがきれいで歌詞もそれぞれのパートで対照的になっています。夜空が目に浮かぶような、想像力を掻き立てられますね✨

 

[Verse 1: Zac Efron]

You know I want you

It's not a secret I try to hide

I know you want me

So don't keep saying our hands are tied

You claim it's not in the cards

And fate is pulling you miles away

And out of reach from me

But you're here in my heart 

So who can stop me if I decide that you're my destiny?

 

僕が君を欲しいのは知ってるよね   隠すことじゃない

君が僕を欲しいってことも分かってるさ

だから身動きできないなんて言わないで

そんなのありえないって君は言い切るけど

運命が君を遠くに引き離すって

僕なんか届かないところに

でも僕の心の中に君はちゃんといるから

君は僕の運命の人だって決めたら誰もそれを変えられないさ  

 

[Chorus 1: Zac Efron]

What if we rewrite the stars?

Say you were made to be mine?

Nothing could keep us apart

You'd be the one I was meant to find

It's up to you, and it's up to me

No one can say what we get to be

So why don't we rewrite the stars?

Maybe the world could be ours

Tonight

 

もし僕たちがすべての星を作り上げたらどうなるだろう?

君は僕のものになるって決まっていたら?

何も僕たちを引き離すことはできないよ

僕は君と出会うことになっていたんだから

君次第なんだよ   そして僕が決めることだ

誰も僕たちがどうなるかなんてわからないんだ

だから星を作り上げてみないか?

世界が僕たちのものになるかもしれないよ

今夜なら...

 

[Verse 2: Zendaya]

You think it's easy

You think I don't want to run to you

But there are mountains

And there are doors that we can't walk through

I know you're wondering why

Because we're able to be just you and me within these walls

But when we go outside

You're gonna wake up and see it was hopeless after all

 

あなたは簡単にできると思ってる

私があなたのもとに飛び込んでいきたくないと思ってるんでしょ

でも高い山があって   通り抜けられないドアがあるのよ

なぜだろうって思ってるよね

だって2人一緒にこの壁の内側にいることだってできるもの

でも外に出てしまったら目覚めて気付いてしまう

何もかもどうしようもないことに...

 

[Chorus 2: Zendaya]

No one can rewrite the stars

How can you say you'll be mine?

Everything keeps us apart

And I'm not the one you were meant to find

It's not up to you, it's not up to me

When everyone tells us what we can be

How can we rewrite the stars?

Say that the world can be ours

Tonight?

 

星を作るなんて誰にもできないわよ

あなたが私のものになるなんてどうして言えるの?

すべてのものが私たちを引き離す

私はあなたの運命の人じゃない

みんなが私たちの未来を決めてしまうのはどうしようもないことでしょ?

どうしたら星をこの手で作れるって言うの?

この世界を手に入れることができるって

今夜...

 

[Post-Chorus: Both]

All I want is to fly with you

All I want is to fall with you

So just give me all of you

It feels impossible

It's not impossible

Is it impossible?

Say that it's possible

 

ただ君と一緒に飛びたいんだ

ただあなたと一緒に落ちていきたい

だからただすべてを捧げてほしい

そんなのできないわ

そんなことはないよ

本当に無理なのかな?

できるって言ってよ

 

[Chorus 3: Both]

How do we rewrite the stars?

Say you were made to be mine?

Nothing can keep us apart

'Cause you are the one I was meant to find

It's up to you, and it's up to me

No one can say what we get to be

Why don't we rewrite the stars?

Changing the world to be ours

 

どうやったら星を描けるんだろう?

君が僕のために生きているとしたら?

何も僕らを引き離せないさ

だって君は僕の運命の人だから

君にかかっているんだよ

そして僕にもできることだ

僕らの未来は自分で決める

だから星を僕らで描いてみないか?

世界を僕たちのものにするんだよ

 

[Outro: Zendaya]

You know I want you

It's not a secret I try to hide

But I can't have you 

We're bound to break and my hands are tied

 

私があなたを欲しいのは分かってるでしょ

秘密になんかしてないわ

だけど手に入れられないの

壊れていって、身動きすらできないんだもの...