ED SHEERAN 『American Town (Acoustic Ver.)』♪ | まさの好きな音楽と車関係etc.  ブログ

まさの好きな音楽と車関係etc.  ブログ

好きな事、思った事、その日あった事等を、
好きな音楽、洋楽・邦楽をジャンル問わず、
You Tubeの動画(自動再生モード使用)
「一部Dailymotionを含む」と共に載せて書いている
音楽が常に在る普通のブログです。(^^♪

 

代車の日産マーチ。 エンジン掛けたままドア閉めたら、ロック掛かっちゃいました。 叫び

ロードサービスに来て貰って開けて貰いましたが、

1時間半近くエンジン掛かった状態で待ってました。 (^_^;)

他のマーチは知りませんが、E15型のマーチはキーを車内に忘れてドアを閉めると

最悪、ロックは掛かっちゃう事があるので、くれぐれも気をつけて下さい。

Ed Sheeran
+-=÷X
2024' TOUR
PLUS SPECIAL GUEST
CALUM SCOTT

ダウン  <SCHEDULE>  ダウン
 
2024年01月27日  (土)  京セラドーム大阪   OPEN 15:30

CALUM SCOTT : START 16:30  /  Ed Sheeran : START 17:45

2024年01月28日  (日)  京セラドーム大阪   OPEN 15:30

  CALUM SCOTT : START 16:30  /   Ed Sheeran : START 17:45   

2024年01月31日  (水)  東京ドーム      OPEN 16:30

CALUM SCOTT : START 17:30  /  Ed Sheeran : START 18:45

ED SHEERAN
エド・シーラン



Ed Sheeran - American Town (Acoustic Ver.)<2023年>

※ 7th. のアルバム『オータム・ヴァリエーションズ』に収録されている楽曲。

恋に堕ちたり、新たな友情を築いた時の高揚感、失恋や落胆、

孤独や混乱といった精神的落ち込み等、エド自身の経験から描かれています。

テンポを速くしつつもメロウなアコースティック・バージョンも必聴の価値あり。



We're a long way from home
Haven't seen you in so long
But it all came back in one moment
And the year started cold
But I didn't notice at all
When we found there's a room we're both in


僕達は故郷から離れた所に居る
久し振りに会ったね
でも、ある瞬間に全てが戻って来たんだ
そして、寒い一年が始まったんだ
でも、僕は全く気付かなかった
僕達は二人が入る部屋を見つけた時


We get Chinese food in small white boxes
Live the life we saw in Friends
Your room, it barely fits the mattress
Wake up, leave for work again
The wind, it seems to blow right through us
Down jackets are the trend
The rush of rushing deep into love


小さな白い箱に入った中華料理を貰ったんだ
" フレンズ "で見たような人生を生きたい
君の部屋は、マットレスがやっと入るくらいの大きさで
朝起きて、また出勤するんだ
風は私達の間を吹き抜けていくようで
ダウンジャケットは今のトレンドだ
恋に堕ちていく高揚感を感じているんだ


English girl in an American town
No elevator to the fifth floor
I'll ring on the buzzer, then you'll be right down
I wish time would freeze
Dungarees over the hoodie, we're out
Feet are three feet off the ground
Lost in love and we don't wanna be found
It's just you and me
My English girl in an American town
In an American town


アメリカの街に居るイギリス人の女の子
5階までのエレベーターはない
僕がブザーを鳴らしたら直ぐに降りて来てくれ
時が止まってしまえばいいのに
パーカーの上にダンガリーシャツを着て出掛けるんだ
大きく飛んでみるんだ
恋に迷って見つかりたくない
ただ、僕と君だけで
僕のアメリカの街に居るイギリス人の女の子
アメリカの街のね


The days come and go
But it ends when doors close
And the scent of your perfume's on me
You're useless with your phone
Electric when one-on-one
I thought I would be more nervous, darlin'


日々は過ぎていく
でも、ドアが閉まったら、それは終わるんだ
君の香水が僕を包んで
君はスマホを使いこなせないんだ
一対一の時には興奮が走る
モット緊張すると思っていた


We watch comedies and miss the endings
Conversations till the dawn
Any change in tide, we push against it
Challenge meanings in the songs
And head out without a reservation
Drinkin' out of paper bags
And wasting time is time not wasted


僕達はコメディを見て結末を見逃す
夜が明けるまで話すんだ
潮の流れが変われば、それに逆らう
この曲には挑戦という意味が込められているんだ
予約なしで出掛けて
紙袋で飲むんだ
無駄な時間も決して無駄じゃないんだ


With my English girl in an American town
No elevator to the fifth floor
I'll ring on the buzzer, then you'll be right down
I wish time would freeze
Dungarees over the hoodie, we're out
Feet are three feet off the ground
Lost in love and we don't wanna be found
It's just you and me
My English girl in an American town


アメリカの街に居るイギリス人の女の子
5階までのエレベーターはない
僕がブザーを鳴らしたら直ぐに降りて来てくれ
時が止まってしまえばいいのに
パーカーの上にダンガリーシャツを着て出掛けるんだ
大きく飛んでみるんだ
恋に迷って見つかりたくない
ただ、僕と君だけで
僕のアメリカの街に居るイギリス人の女の子


And when our eyes are closed together, I can't explain
How the scent of your perfume takes me to a higher place
We can watch it unfold or we can change how it takes
And rebuild when it breaks down


一緒に目を閉じていれば何も分からない
君の香水の香りが僕をどんな高みに連れて行ってくれることか
僕達は新しい世界を見れるし変えられるんだ
そして、壊れたら作り直す


We drink Moscow Mules and steal the cups
From, mostly, the Bowery Bar
What a perfect day to fall in love on
What a way to make it start
It appears, when you think all is lost
Then, you don't remember when it started
Never have to pretend


僕達はモスコミュールを飲んでカップを盗んでやるのさ
主にバワリ―・バーからね
恋に堕ちるには最高の日だ
どうやってスタートさせよう
全てを失ったと思った時、それは現れるんだ
君はいつか覚えていない、偽る必要はなかったんだ


With my English girl in an American town
No elevator to the fifth floor
I'll ring on the buzzer, then you'll be right down
I wish time would freeze
Dungarees over the hoodie, we're out
Feet are three feet off the ground
Lost in love and we don't wanna be found
It's just you and me
English girl in an American town
No elevator to the fifth floor
I'll ring on the buzzer, then you'll be right down
I wish time would freeze
Dungarees over the hoodie, we're out
Feet are three feet off the ground
Lost in love and we don't wanna be found
It's just you and me
My English girl in an American town


アメリカの街に居るイギリス人の女の子
5階までのエレベーターはない
僕がブザーを鳴らしたら直ぐに降りて来てくれ
時が止まってしまえばいいのに
パーカーの上にダンガリーシャツを着て出掛けるんだ
大きく飛んでみるんだ
恋に迷って見つかりたくない
ただ、僕と君だけで
僕のアメリカの街に居るイギリス人の女の子
5階までのエレベーターはない
僕がブザーを鳴らしたら直ぐに降りて来てくれ
時が止まってしまえばいいのに
パーカーの上にダンガリーシャツを着て出掛けるんだ
大きく飛んでみるんだ
恋に迷って見つかりたくない
ただ、僕と君だけで
アメリカの街に居るイギリス人の女の子