ムダ、ムラ、ムリを無くす | 海外移住を目指す30代教員の英語日記

海外移住を目指す30代教員の英語日記

読書のoutputと英語力UPのために毎日日記を継続中!
【目標】
2024年8月:キクタン800完
2026年4月:IELTS6.5・海外勤務(転職)
2027年4月:IELTS7.0
2028年12月:年収1000万超
2029年4月:息子をISに通わせる

「あなたのミスはコレをやるだけで簡単に無くせる!スゴ技100選」という本を読んだ。

I read a book called `You can easily eliminate your mistakes just by doing these things! 100 Amazing Techniques'.

 

 

この本ではミスをなくすための重要な考え方が紹介されている。

This book introduces important ideas for eliminating mistakes.

 

 

まず、ミスをする人の特徴を3つ。

First, there are three characteristics of people who make mistakes.

 

 

①段取りを考えずに仕事を始める

②デスクやパソコンのデータを片付けない

③私生活をすぼらに過ごす

 

 

この3つができていない人は、まずこれらを改めなければならない。笑

If you are not able to do these three things, you must first change them. 

 

 

 

そして、特に①と②ができずにムダが多い人ほどミスをする傾向にあるそうだ。

In particular, people who are not able to do ① and ② and are wasteful tend to make more mistakes.

 

 

「急がなきゃ、早くやらなきゃ、早く帰りたい」こんな考えがミスを増やしている。

``I have to hurry, I have to do it quickly, I want to go home early.'' This kind of thinking increases the number of mistakes.

 

 

だから、ムダ・ムリ・ムラを無くす必要がある。

Therefore, it is necessary to eliminate waste, unreasonableness, and unevenness.

 

 

まず、ムダをなくす方法

first. How to eliminate waste

 

 

 

①PCのショートカットキーを覚える

 Learn PC shortcut keys

 

Ctrl+Aですべて選択、Ctrl+Fで文字検索など、数秒の時短を積み重ねよう。

Save a few seconds by selecting all with Ctrl+A and searching for text with Ctrl+F.

 

時間だけでなく、脳の省エネルギーにもなる。

It not only saves time, but also saves your brain energy.

 

 

 

 

②単語登録の機能を使う

Use the word registration function

 

住所と打てば、自分の住所が出てくるように、「よ」と打てば、よろしくお願いしますと出てくるように設定すれば時間を短縮できる。

If you type ``address'', your address will appear.You can save time by setting it so that when you type ``Yo,'' ``Thank you in advance'' appears.

 

 

 

 

次に、ムラをなくす方法

Next, how to eliminate unevenness

 

 

空いた時間にすることを決めておく。

Decide what you will do in your free time.

 

 

時間がある時にこそ将来を先読みして準備するといい。

It's a good idea to look ahead and prepare for the future when you have time.

 

 

 

 

最後、ムリをなくす方法

The last, how to get rid of stress

 

 

依頼されたときに、自分ができることができないことが判断する。

Decide what you can't do when asked.

 

 

そのためにまず、期限を聞く。

To do this, first ask about the deadline.

 

 

ボスから「なるはや」でと言われても、冷静にいつまでですかと聞いたほうが良い。

Even if your boss asks you to do so, it's better to calmly ask how long it will last.

 

 

ボスが明確な期限を言われなければ、あなたは引き受けなくても良い。

If your boss doesn't give you a clear deadline, you don't have to accept the job.

 

 

 

例えば、期限までに仕上げることが難しければ、「3日後の12時までであれば可能です」というように具体的に提案しよう。

For example, if it is difficult to complete the work by the deadline, make a concrete proposal such as "It is possible by 12:00 noon three days from now."

 

 

でも、この提案をするためには、あなたの計画が明確でなければならない。

But to make this suggestion, your plan must be clear.

 

 

 

このようにムラ、ムダ、ムリをなくして、少しずつミスを減らしていこう。

In this way, let's eliminate unevenness, waste, and unreasonableness and reduce mistakes little by little.