I Gotta Be Me | 俺はオレで居られてる | ∷ my book of pop song and more

∷ my book of pop song and more

洋楽をまず英語の意味に近い和訳で理解し、試行錯誤を繰り返しながら出来るだけ限界まで自然な日本語に近づけて表現して完成度を高めます。
また、J-POP/ J-BALLAD/ ENKA を出来るだけ自然な英語で表現します。

 •   TONY   • 

俺はオレで居られてる

 I Gotta Be Me 

 

 « PRESS TO  BACK                 « GET A  LIKE  UP 

(m1 

        JAPANESEVERSION2024

 
 
 
Whether I'm right
Or whether I'm wrong
Whether I find a place in this world
Or never belong
I gotta be me, I've gotta be me
What else can I be but what I am
 



 
うまくやってようが
あるいは逆だろうが
またこの世に居場所を見つけようが
あるいは全然どこかに隠れようが

 俺はオレで居られてる
俺はオレで居ることが出来てる
他の何になれるのか
今の俺があるだけ
 
 
 
I want to live, not merely survive
And I won't give up this dream
Of life that keeps me alive
I gotta be me, I gotta be me
The dream that I see makes me what I am



 
生き残りたい
ただ生き残るだけじゃなくて
俺を生かしてくれてる人生の
この夢をあきらめたくはない
俺はオレで居られてる
俺はオレで居ることが出来てる
夢を見る
お蔭で今の俺になれる
 
 
That far away prize, a world of success
Is waiting for me if I heed the call
I won't settle down, won't settle for less
As long as there's a chance that I can have it all



 
あのはるかかなたの賞金
成功の世界が
使命を心に留めたら
待ってるんだ 俺を
結婚して身を固めたくないし
不満ながらも受け入れもしない
望みの全てをかなえる可能性があるなら
 
 
I'll go it alone, that's how it must be
I can't be right for somebody else
If I'm not right for me
I gotta be free, I've gotta be free
Daring to try, to do it or die
I've gotta be me
 
 
ひとりでやっていく
そういうもんなんだろな
俺が自分の為にうまくやれないなら
他の人の為にもうまくやれるわけがない

自由になることが出来てる
遠慮なんかしてたら出来ない
挑戦する勇気
実行する大胆さ
生きる強さ
俺はオレで居ることが出来てる
 
 
 
I'll go it alone, that's how it must be
I can't be right for somebody else
If I'm not right for me
I gotta be free, I've gotta be free
Daring to try, to do it or die
I've gotta be me


 
 
ひとりでやっていく
そういうもんなんだろな
俺が自分の為にうまくやれないなら
他の人の為にもうまくやれるわけがない

自由なることが出来てる
遠慮なんかしてたら出来ない
挑戦する勇気
実行する大胆さ
生きる強さ

俺はオレで居ることが出来てる
 
 
 
 
 
 « GIVE  FEEDBACK             « BACK TO  TOP  
 
 
 
 
 
 
 lm1 EVER BETTER 
 
  (m1 welcomes you to...
 
:: My Book of Pop Song N More
 
≡Thanks for stopping by≡
 
Still a work in progress !
 
  Check back soon...