Up ! | 近づく! | ∷ my book of pop song and more

∷ my book of pop song and more

洋楽をまず英語の意味に近い和訳で理解し、試行錯誤を繰り返しながら出来るだけ限界まで自然な日本語に近づけて表現して完成度を高めます。
また、J-POP/ J-BALLAD/ ENKA を出来るだけ自然な英語で表現します。

    *Shania*    

近づく!

Up ! 

 

 

 « PRESS TO  BACK     « GET THAT  LIKE  DOWN BELOW 

(m1 

    JAPANESEVERSIONOF 2024

 

 

 

It's 'bout as bad as it could be
ほぼほぼナイほどどうにもならないことはない
Seems everybody's buggin' me
皆が困らせてるようで
Like nothing wants to go my way--
何かしらんけど何もかもが私の思い通り--
にならないみたいな
Yeah, it just ain't been my day
そ  そのせいで全く楽しい一日
じゃなかったぜ
Nothin's comin' easily
何事も簡単にはいかないな

Even my skin is acting weird
肌の調子ですらおかしいよ
I wish that I could grow a beard
ひげが生えればなあ
Then I could cover up my spots
そうすれば吹き出物を隠せるのに
Not play connect the dots
ごく簡単なことも果たせない
I just wanna disappear
ただ消したくて仕方ない

[Chorus:]
[合唱]
Up--up--up--
近づく--近づく--近づく--
Can only go up from here
ここから上に向かうしかない
Up--up--up--Up
近づく--近づく--近づく--近づく
Where the clouds gonna clear
雲が晴れる幸せなところに
Up--up--up--
近づく--近づく--近づく--
There's no way but up from here
ここから先は上がるしかないよ

Even something as simple as
面白いことで盛り上げる
Forgettin' to fill up on gas
ぐらいの簡単な事ですら忘れたわ
There ain't no explanation why--
何--の説明もつかないよね
Things like that can make you cry
そんな事で泣いてたまるかい
Just gotta learn to have a laugh
ちょっと笑ったらいいと
分かるようになったばかりだし

[Repeat Chorus]
[合唱繰り返し]

Oh yeah, yeah, yeah...
うおお そ そ そ...

When everything is goin' wrong
あらゆる事がうまくいかないなら
Don't worry, it won't last for long
気にしないこと 長く続くワケがないからね
Yeah, it's all gonna come around
そ 自業自得よね
Don't go let it get you down
そんなことで落ち込むもんか
You gotta keep on holding on
しつこく頑張り続けなきゃいけないのよ
It's 'bout as bad as it could be
ほぼほぼナイほどどうにもならないことはない
Seems everybody's buggin' me
皆が困らせてるようで
Like nothing want to go my way--
何かしらんけど何もかもが私の思い通り--
にならないみたいな
Yeah, it just ain't been my day
そ  そのせいで全く楽しい一日
じゃなかったぜ
Nothin's comin' easily
何事も簡単にはいかないな

[Repeat Chorus]
[合唱繰り返し]

Oh-- I'm going up
うおお--上に向かって
Oh-- I'm going up
うおお--上に向かって
Oh-- I'm going up
うおお--上に向かって
Oh-- I'm going up
うおお--上に向かって
Oh yeah, yeah, yeah... 
うおお そ そ そ...
 
 
 
 
 « GIVE  FEEDBACK             « BACK TO  TOP  
 
 
 
 
 
⊘  COOLEST DAY EVER 
 
  (m1 welcomes you   
 
≡Thanks for stopping by≡
 
Still a work in progress !
 
  Check back soon...