全てをもたらすイエス様 | 聖書・イエス様のことば(英語対訳)

聖書・イエス様のことば(英語対訳)

新約聖書の最初から順番に一つずつ、イエス様の言葉を日本語と英語でじっくり味わう記録をシェアしています。

イエス様の言葉 761

ルカの福音書 4:18-21


「わたしの上に主の御霊がとどまっておられる。 主は、貧しい人たちに この福音(神の救いの知らせ)を伝えるために、 わたしを任命された。 主はわたしを遣わして、 捕虜には解放を、 盲人には視力の回復をお告げになる。 踏みにじられている人を自由にし、 主の恵みの年をお告げになる。」(イザヤ61・1―2)

‭イエスは朗読を終えると、聖書を閉じ、係の者に返して、腰をおろされました。みんなの目はいっせいにイエスに注がれました。 それにこたえるように、イエスはこう言われました。「この聖書のことばは、今日、実現したのです。」 


‭“The Spirit of the Lord is upon me, because he has chosen me to bring good news to the poor. He has sent me to proclaim liberty to the captives and recovery of sight to the blind, to set free the oppressed and announce that the time has come when the Lord will save his people.”  


Jesus rolled up the scroll, gave it back to the attendant, and sat down. All the people in the synagogue had their eyes fixed on him, as he said to them, “This passage of scripture has come true today, as you heard it being read.”





イエス・キリストは

救い、解放、回復、自由、恵みをもたらすために来られた。それは、人に必要なもの全て。私の欲しいもの全て。