心の内のトゲ every's Yuzu comment translation | さらさら~と徒然 Splendid Moments

さらさら~と徒然 Splendid Moments

ひたすら結弦君の美しくすんばらしいスケートを愛でるブログ。
羽生結弦君熱烈応援!

 

「おはよ~!」

きゃっ!光の妖精さん~~キラキラ

"Very good morning!"

Wow, what a lovely morning キラキラ

 

 

 

 

 

妖精さんは後半にまた登場しますが

昨日 時間がなくって動画の貼り付けだけになっちゃったけど

every さんの動画

結弦君の言葉の部分だけ ちょっとだけ振り返り

Well that shining fairy is coming back later though,

first let review Yuzu in "every".

Not many though there are some parts

Yuzu was commented, so will post the translation below.

 

 

 

 

 

実際にあの時に感じたあの寒さであったりとか、壊れていた見慣れた町の感じだったりとか、

すごく思い出します
Indeed, I remember very much of the icy air on the day, or my feeling looking at the destroyed scenery of my familiar town. 

 

 

 

やっぱり僕はフィギアスケーターなんで、そのスケートという活動の中で、支援のかけらにでもいいからなれたらいいなという風に思います

Even having such memories, but I’m a figure skater so, using the activity of figure skating, even if it was small but I’d be happy I can support people.

 

おげんさんに再会した時と同じノリ?爆  笑

Oh, the same as when Yuzu met Ogen-san again.

 

 

 

 

 

 

嬉しかったです、うふふふ!横断幕作ってくださってて。
I’m so happy, ufufufu! they made a banner.
お元気でしたか?大丈夫ですか?
Were you doing fine? Are you fine?
「年だけ重ねました。」
“We grew older.”
僕も年だけ重ねました。
Me, too grew older.
「今日、す~ごく楽しかった。」
"We had a great fun, today."
本当ですか~?
Oh, really?

Then the ladies reported that people are coming back to the town, and so as children.

 

 

 

 

みんなそれぞれが抱えている、ちょっとした心の内のトゲみたいなものが、吐き出せる時が増えたりとかしたらいいなって。
I really wanted all of you to have more opportunities to exhale thorn-like painful thoughts in your hearts.
「もう今日のショー全てがそうだった、最後まで楽しかった。」
“Oh, today’s show was exactly that kind of opportunity. We truly enjoyed.”

 

 

僕が出会ってからかなり表情が変わったなっていう印象を受けましたし、スケートやってて良かったなっていうか、いろんな思いを込めて滑ることができてよかったなっていう感覚にはなりました。
Since I met them first time, I got the impression that they have changed their expression.
And I felt that I’m so glad that I’ve kept skating and I was able to skate with all kinds of thoughts.

 

 

夕べはね・・・多分 皆さんの多くの方も同じだと思うけど・・・

はい Huluさんで夜更かししていました

でも なんか本当に去年よりも

もっともっと大きな「希望」をもらえた気がするよね

Many some of you too, yes

Sarah was watching notte stellata again last night, , , 

But didn't you feel that we got

much and much bigger "hope" this year?

 

 

 

 

「僕からも・・・希望のプレゼント~~ラブラブ

"Let me also present you 'hope'~~ベル"

 

 

 

この「ホワイトォ~」の振付を担当されていたのが

中島康宏さんだったのね・・・

The choreography was done by this guy,

Nakajima Yasuhiro

he was also worked for notte stellata as

a back dancer of Daichi.

 

 

 

 

 

 

 

 

中島さんのプロフィールのヘッダーがこのお写真になっていた~!

And Nakajima using this photo for the header of

his X profile page!!

 

 

 

 

 

思わずフォルダーからメイキング動画引っ張り出しちゃった!

 

 

 

あのぉ結弦君 先生は2回転なんですが!

なんで結弦君は3回転? 爆  笑

Yuzu, the instructor turns around twince though

why are you turning triple? 

 

 

 

 

19歳の結弦君

ってか 中島さん緊張しただろうなぁ

19歳とはいえすでにオリンピック金メダリストだったものね!

こ~んなきゃわゆいお顔しているけど!

Yuzu, 19 years old.

But Nakajima must be nervous, yeah

although Yuzu was just 19 years old but

he was already the Olympic Champion!!

Even he looked sooooo cute!

 

 

ってかさぁ きっとこの時も

結弦君はこのチャンスをって

あれこれダンスのことマシンガン質問したんじゃない?

Yuzu, didn't you ask many things about dancing?

Yeah, you are always very greedy to learn.

 

 

「勿論!どんな時でも勉強!勉強!!」

"Of course!whatever chances come,

it'll be a good opportunity for me to learn!"

 

 

 

 

ブログランキング参加中!

ぽちっ!ぽちっとご協力を!

Please support this blog by clicking the banner pics below, thanks!!!

人気ブログランキング
人気ブログランキングアップ

 

にほんブログ村 その他スポーツブログ スケート・フィギュアスケートへ
にほんブログ村アップ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

「#羽生結弦」人気ブログランキング 「#yuzuruhanyu」人気ブログランキング

人気ブログランキングでフォロー

 


人気ブログランキング