夢と金・・・(^^) | しがないうちな~んちゅ(ハウスショップ神奈川勤務)のブログ

しがないうちな~んちゅ(ハウスショップ神奈川勤務)のブログ

不動産業界に初参戦!!
縁に巡り合えた方々の力になりたくて現場(不動産業界)に飛び込んだ、サラリーマンの日々の日記です(^^)/

1棟アパートのオーナーでもあります(..)
本業では、61棟381戸を担当管理しております(2024年3月末時点)

昨日は法事で有給を取ったため、本日からブログ再開です(^^)/

 

2週続けての法事でした💦

 

法事自体は滞りなく終わりました。

 

その時に、ある親戚から不動産の事で色々と聞かれました。

妻側の親戚なので、私自身は普段はお会いすることもない、接点もない方ですが、私が不動産業に勤めていると知っていたようです。

義理のお父さんお母さんがの兄弟にあたる方なので、普段から私の事を話してくれていたのでしょう。

 

お仕事が広がりそうな感じでした。

 

法事というイベントは、人が集まる為の行事なんでしょうね。

コミュニティってやつです。

 

法事が終わって、少し早く家に帰宅したので、本を読んでました。

 

幻冬舎の見城さんと西野さんの対談の時に、見城さんが「夢と金の本は全員が一度は見るべきだ」って言っていたので、買って昨日読みました。

 

読んでみて分かりました。

 

今日の法事の事も、正にこの事ですよね。

 

「人」検索。

「ファン」を作る。

 

私は仲介料は3.3%+6.6万円と、法律上の最大を毎度頂いてますが、世の中には「1%でやる」という業者さんもいらっしゃいます。

 

誰もができる「仲介業」という仕事、更には他よりも高いかもしれない「伊志嶺(私)」に、なぜわざわざ依頼するのか?

 

普段から「人」が大事だと言ってきましたが、西野さんほど言語化できてませんでした。

とても腑に落ちました。

 

本に出てくるハイスペックとオーバースペックの違いも正にですね。

 

「機能」勝負していては駄目なんですよね。

ハイスペックは大事だがオーバースペックを求めていては効率が悪い。

私の保有資格もこれで一旦ストップなのが正にそれです。

 

正に誰もが一度は読むべき本だと思いました。

 

※保有資格

〇宅地建物取引士・〇住宅ローンアドバイザー

〇上級相続診断士・〇賃貸不動産経営管理士

〇競売不動産取扱主任者・〇ADR調停人候補者

〇甲種防火管理者

 

会社PCで個人的にLINEアプリを入れました。

不動産でお困り事などありましたら、ご質問、承ります。

お気軽にご連絡下さい(^^)/

 

 

あと、私の妻が「こども食堂」を不定期的にオープンしております。

では、本日も一日頑張りましょう(^^)/

 

 

英語や中国語でブログ続ければ、英語圏、中国圏のお客様も来るのか?

グーグルで翻訳しながら、1年位試してみます。

 

 

I took paid leave for a memorial service yesterday, so I'm restarting my blog today (^^)/



It was a memorial service held two weeks in a row💦



The memorial service itself ended without a hitch.



At that time, a relative asked me a lot of questions about real estate.

He's a relative from my wife's side, so I don't usually meet him or have any contact with him, but he seems to know that I work in the real estate business.

My stepfather and mother are my brothers, so I guess they always talked about me.



I felt like my work was expanding.



A memorial service is an event that brings people together.

It's a community.



After the memorial service, I went home a little early, so I was reading a book.



During a discussion between Mr. Kenjo and Mr. Nishino at Gentosha, Mr. Kenjo said, ``Everyone should read the book Dreams and Money at least once,'' so I bought it and read it yesterday.



I read it and understood.



This is exactly what happened at today's memorial service.



"People" search.

Create "fans".



I always pay the legal maximum brokerage fee of 3.3% + 66,000 yen, but there are also companies in the world who will pay 1%.



Why would anyone go out of their way to ask Ishimine (me) to do the job of ``brokerage,'' which anyone can do, and even more expensive than others?



I've always said that "people" are important, but I haven't been able to put it into words as much as Mr. Nishino.

It made a lot of sense to me.



The difference between high spec and over spec that appears in the book is also correct.



It's no good competing with "functions".

High specs are important, but seeking over specs is inefficient.

This is exactly why my qualifications have stopped.



I think this is a book that everyone should read at least once.

 

 

昨天因为追悼会请了带薪假,所以今天重新开始我的博客(^^)/



这是连续两周举行的追悼会💦



追悼会顺利结束。



当时有亲戚问了我很多关于房产的问题。

他是我老婆那边的亲戚,所以我平时不怎么见到他,也没有什么联系,但他好像知道我是做房地产的。

我的继父和母亲是我的兄弟,所以我猜他们总是谈论我。



我觉得我的工作正在扩大。



追悼会是将人们聚集在一起的活动。

这是一个社区。



追悼会结束后,我回家得有点早,所以我正在看书。



在Gentosha的健城先生和西野先生讨论时,健城先生说:“每个人都应该至少读一次《梦想与金钱》这本书。”所以我昨天买了它并阅读了它。



我读了它并理解了。



这正是今天追悼会上发生的事情。



“人物”搜索。

创造“粉丝”。



我一直支付法定最高经纪费3.3%+66,000日元,但世界上也有公司会支付1%。



为什么会有人特意请石峰(我)做任何人都可以做的“经纪”工作,甚至比其他人还要贵?



我一直说“人”很重要,但我无法像西野先生那样用语言表达出来。

这对我来说很有意义。



书中出现的高规格和超规格之间的区别也是正确的。



与“功能”竞争是没有好处的。

高规格很重要,但追求规格是低效的。

这就是我的资格被终止的原因。



我认为这是一本每个人都应该至少读一遍的书。