Dionne Warwick - Heartbreaker | Bingoのブロ具

Bingoのブロ具

Bingo is monkey's name-o!!


17-10-03-21-16-51-507_deco.jpg


えっと、またまた、買ったけど未開封だったCDです。

スティービー・ワンダーとディオンヌ・ワーウィックが
デュエットした「イッツ・ユー」が聞きたくて、
買ったんですケド、、、

すでに「ウーマン・イン・レッド」の
サントラを買ってあったのを忘れていたってオチです。(笑)

で、ずっと開封してなかったんですけど、
この「ハートブレイカー」も良い曲ですね。


作曲は、ビージーズの三人です。
バリー・ギブはバックコーラスにも参加しています。
あらためて聞くとやっぱりビージーズの曲って感じです。


ビージーズは、のちにセルフカバーしていますが、
ディオンヌ・ワーウィックのバージョンの方が
やっぱり好きかな。


Bee Gees - Heartbreaker













Dionne Warwick - Heartbreaker 歌詞



Writers: Barry Gibb, Robin Gibb, Maurice Gibb
意訳: Bingo



I got to say it and it's hard for me
You got me crying
Like I thought I would never be
Love is believing, but you let me down
How can I love you when you ain't around

   辛いけど言わなきゃ
   あなたに泣かされたわ
   こんな事になるなんて思ってもみなかったの
   愛を信じてる、でもあなたにはがっかり
   あなたがいないのに、どうあなたを愛すの

And I get to the morning and you never call
Love should be everything or not at all
And it don't matter whatever you do
I made a life out of loving you

   朝を迎えてもあなたからは連絡はもうない
   愛がすべてかそうじゃないのか
   あなたが何をしようと関係ないわ
   あなたを愛する人生はもうやめたわ

Only to find any dream that
I follow is dying
I'm crying in the rain
I could be searching my world
For a love everlasting
Feeling no pain
When will we meet again

   どんな夢でもつらいだけ
   雨の中で泣いている
   私の世界を探せるかもしれない
   永遠の愛を求めて
   痛みの無い愛を
   あなたとまた巡りあえたら

Why do you have to be a heartbreaker
Is it a lesson that I never knew
Got to get out of the spell that I'm under
My love for you

   なぜあなたは人の心をかき乱すの
   私の知らない教訓なの
   私にかけられた呪いを解いて
   私の愛をあなたへ

Why do you have to be a heartbreaker
When I was being what you want me to be
Suddenly, everything I ever wanted
Has passed me by
This world may end
Not you and I

   なぜあなたは人の心をかき乱すの
   あなたが望む女になったと思ったら
   突然、私が欲しかったものすべてが
   私を素通りして行った
   こんな世界はもう終わり
   あなたと私ではもう無理

My love is stronger than the universe
My soul is crying for you
And that cannot be reversed
You made the rules and you could not see
You made a life out of hurting me

   私の愛は何よりも強い
   私の魂はあなたに泣いている
   ひるがえることはない
   あなたはルールを作ったの
   あなたは分かってなかったけど
   私を傷つけることが生きがいだった

Out of my mind
I am held by the power of you, love
Tell me when do we try
Or should we say goodbye

   正気じゃないわ
   あなたの力につかまれてる、愛ね
   やり直せるようなら教えて
   じゃなければ、私たちはさようなら

Why do you have to be a heartbreaker
When I was being what you want me to be
Suddenly, everything I ever wanted
Has passed me by

   なぜあなたは人の心をかき乱すの
   あなたが望む女になったと思ったら
   突然、私が欲しかったものすべてが
   私を素通りして行った

Tell me
Why do you have to be a heartbreaker

   おしえて
   なぜあなたは人の心をかき乱すの







[関連記事]

2017.09.30
Stevie Wonder - It's You (歌詞+和訳)

2017.05.30
Dionne Warwick - I Say A Little Prayer (歌詞+和訳)

2017.05.28
Dionne Warwick - I'll Never Fall In Love Again (歌詞+和訳)