Human/Christina Perri | Enchanted

Enchanted

I celebrate you for whatever you are.

Human/Christina Perri

Christinaの曲たちはシンプルな言葉でできているのに
胸にぐさっときたり、重みを感じたりできるのが
素晴らしいところ。
大好きです。


*****
I can hold my breath
I can bite my tongue
I can stay awake for days
If that's what you want
Be your number one

我慢だってできるし
黙ることもできる
何日も起きていられるわ
それをあなたが望むのなら
あなたの一番になるの

I can fake a smile
I can force a laugh
I can dance and play the part 
If that's what you ask
Give you all I am

作り笑いもできる
無理に笑ってもいいし
踊りながら 他の誰かを演じてもいいわ
それがあなたの望むことなら
わたしのすべてを捧げるわ

I can do it
I can do it
I can do it

なんだってできる
わたしならできる
できるわよ

But I'm only human
And I bleed when I fall down
I'm only human
And I crash and I break down
Your words in my head, knives in my heart 
You build me up and then I fall apart
'Cause I'm only human

だけどね わたしもただの人間なの
転べば血が出るわ
わたしだってひとりの人間なの
ぶつかれば ボロボロにもなる
あなたの言葉を憶えてる わたしの胸にナイフのように突き刺さってるの
あなたがわたしをつくり 崩れ落ちていく
だってわたしも人間だから

I can turn it on
Be a good machine
I can hold the weight of worlds 
If that's what you need
Be your everything

スイッチだって入れられるわ
いい機会にもなれる
世界中を背負うこともできる
あなたがそれを求めてるんだったら
あなたのすべてになるわ

I can do it
I can do it
I'll get through it

わたしはできるわよ
できるの
乗り越えてみせるわ

But I'm only human
And I bleed when I fall down
I'm only human
And I crash and I break down
Your words in my head, knives in my heart
You build me up and then I fall apart
'Cause I'm only human

だけどね わたしもただの人間なの
転べば血が出るわ
わたしだってひとりの人間なの
ぶつかれば ボロボロにもなる
あなたの言葉を憶えてる わたしの胸にナイフのように突き刺さってるの
あなたがわたしをつくり 崩れ落ちていく
だってわたしも人間だから

I'm only human
I'm only human
Just a little human

わたしだって人間よ
ただの人間
ちっぽけな人間なの

I can take so much
'Till I've had enough

もう耐えられないって思うまで
受け止めるわ

Cause I'm only human
And I bleed when I fall down
I'm only human
And I crash and i break down
your words in my head, knives in my heart
You build me up and then I fall apart
'Cause I'm only human

だけどね わたしもただの人間なの
転べば血が出るわ
わたしだってひとりの人間なの
ぶつかれば ボロボロにもなる
あなたの言葉を憶えてる わたしの胸にナイフのように突き刺さってるの
あなたがわたしをつくったとしても 崩れ落ちていく
だってわたしも人間だから