地獄の辛さください(1)| Give me the hotness of hell (1) | 「タイからの留学生」's Blog

「タイからの留学生」's Blog

福岡県に住んでいる留学生のスパコーンです。
日本語と英語でブログを書きます。。
毎週更新したいので、頑張ります!

This is Supakorn who is living in Fukuoka.
I will write blog in both Japanese and English..
I will so the best to update every week.

辛いもの
 
味だけではなく、口の中での勇気と強さのことです。
It is not only about taste, it is about braveness and strength in the mouth.
 
中学生の頃から辛さの地獄を学んできました。真顔メラメラ
でも、タイに行くと逆カルチャーショックに遭いそうな気がします。
I was learned on hellness of spiciness since junior high school student.
But I feel that I may face reverse culture shock once I visited Thailand.
 

「まだ投稿しないの?」のプロジェクトで6章目を書きました。

I wrote the 6th chapter in the "Aren't you posting yet?" project.

 

天神には何度も訪れていますが、初めて大阪王将というレストランに行ってみました。

I visited Tenjin many times and I tried in restaurant called Osaka Ohsho for a first time.

 

このレストランには四川麻婆豆腐があると記憶していました。
しかし、その辛さの地獄レベルを初めて見ました。

I memorized that there is Sichuan Mapo Tofu in the restaurant.
But I saw the hellness level of spiciness for the first time.

 

 

日本で辛い食べ物をよく見かけますが、

辛さのレベルが高いと言われていますが、それほど辛さを感じません。

Many times I see spicy foods in Japan, 

I don't feel so much spiciness although they are said about high level of spiciness.

 

テーブルの上に小さな扇風機があることに気づきました。
汗をかきすぎたとき(でも暑すぎないとき)には役立つかもしれません。

I realized that there was small fan on the table.

It might be helpful in the case of too much sweat (but not too hot).

 
餃子付きで1150円でした。にっこり
他のお店と比べても高くない印象でした。
This was 1150 yen set with gyoza.
In my impression, it was not expensive, comparing with other restaurants.

 
人生で一番辛い麻婆豆腐でした。
タイでタイ料理を食べた後、このレベルをもう一度受けるべきだと思います。
ソムタムでこのレベルを覚えました。真顔メラメラ
It was one of the most spicy Mapo Tofu in the life.
I think that this level should be taken again after I have Thai cuisine in Thailand.
I memorized this level in Som Tum.

 
全体的には、挑戦的な辛さなので、また挑戦してみようと思います。
辛すぎたので、いくつか残しました。
なので、次回は諦めません。メラメラメラメラ
Overall, it is challenging spiciness and I think to try again.
I left some of them since it was too spicy.
Therefore, I will not give up next time.