Sportymagsさんより「ユヅル・ハニュウ:2016 NHK杯」Part Ⅱ | ショピンの魚に恋して ☆羽生結弦選手に感謝を込めて☆

ショピンの魚に恋して ☆羽生結弦選手に感謝を込めて☆

清冽な雪解けの水のようにほとばしる命の煌めき・・・
至高のアスリートにしてアーティスト、
羽生結弦選手を応援しています。

Sportymagsさんより「ユヅル・ハニュウ:2016 NHK杯」Part Ⅰ

の続きの翻訳です・・・。

 

Friday, 3am: Men’s SP
While the men’s event started at 3am, Yuzu did not appear until about 4am.  Of course, CBC did not follow Yuzu exclusively during the 6 minute warm up like the Japanese tv station did, so by the time they put the camera on Yuzu, I thought my tired eyes were seeing things.  I was seeing purple, I was seeing a cute Easter Bunny!!
金曜日午前3時:男子シングルショートプログラム
男子の試合は午前3時にスタートしたが、ユヅは4時まで現れなかった。もちろん、CBCは6分間練習の間、日本のテレビ局がするようにユヅだけを追いかけたりはしない。だから、彼らがユヅにカメラを向ける頃までには私の疲れた目は幻を見ているようだった。私はパープルを見ていた。かわいらしいイースター・バニーを!!

 

(画像省略)

 

After rubbing my weary eyes, I realized this was not a dream.  Then the CBC stream was showing another skater on warm-up when I heard the loud gasp and shrieks.  A few seconds later, I learned that it was caused by Yuzu taking his warm up jacket off and the crowd was gasping in excitement.  It was a moment that I didn’t see until much later (replays).  I then remembered that I had had that same “WOW, OMG” moment when he took off his warm-up jacket at Autumn Classic and we saw the top of the white costume as well.  Those that were at the Autumn Classic or Skate Canada were the only ones to see the white outfit live, and I am thankful I am one of those fans.

疲れた目をこすった後、私はこれが夢ではないことを認識した。大きな喘ぎ声と悲鳴を聞いた時、CBCはウォーム・アップ中の別のスケーターを映していた。何秒か後、それらが巻き起こったのはユヅがウォーム・アップ・ジャケットを脱いで、観客たちが興奮のあまり息を呑んだからだということがわかった。かなり後になるまで(リプレイで見るまで)わからなかった瞬間だった。それから私は思い出したのだ、同じ「ワオ、オー・マイ・ゴッシュ(驚いた)」的な瞬間を私も味わったことを。それはオータム・クラシックで彼がウォーム・アップ・ジャケットを脱ぎ、私たちが上半身ホワイトのコスチュームを見た瞬間だった。オータム・クラシックもしくはスケート・カナダにいた者にしか、ライブでホワイトのコスチュームを見ることはなくなってしまった。だから自分がそうしたファンの一人であったことに感謝している。

 

My first thought was that I still liked the white better.  After my initial Easter Bunny reaction, I have had the chance to look at some photos and get used to the new purple look.  I guess I will make up my mind which I like better once I see it live at GPF.  I do however, love the iridescence of the pants and how you see blue flashes when he spins.  I read somewhere that Yuzu mentioned that there still might be a colour change to it.  I hope they go a bit darker with the pants still, and maybe a bit heavier material?
私の最初の感想は、私はそれでもホワイトの方が好きだというものだった。私の最初のイースター・バニーの幻覚の後、いくつかの写真を見る機会があり、新しいパープルにも目が慣れてしまった。GPFに行き、ライブでそれを目にしたら、どちらか好きか決められるかもしれない。でも私はパンツの玉虫色が好きだ。スピンをするとブルー・フラッシュが見えるのも良い。どこかでカラー・チェンジもあり得るとユヅが言っていたというのを読んだ。パンツはもう少し濃い色にしてくれるとよいと思う。もう少し重い素材はどうだろう?

 

The short program itself was much improved compared to Skate Canada, and you can see that as time goes on, Yuzu is feeling the music more, and his “rock and roll” attitude is being slowly incorporated into the program.  The rock star is BACK!
ショート・プログラムそのものは、スケート・カナダからかなり改善された。時が経つにつれわかることだ。ユヅは音楽をもっと感じるようになっている。そして彼の「ロックンロール」的な身構えはゆっくりとプログラムと一つになっていく。ロック・スターが戻ってきた!

 

(Part Ⅲへ続きます。。。)