Stereoman 歌詞と和訳 | ブログ

ブログ

| 壁 |д・)









ELLEGARDENの曲で俺が1番好きな曲 Stereoman の歌詞 和訳です

ちなみに2番は The Autumn Song

まぁどうでもいいだろうけどw

毎回だけど誤字脱字は勘弁です


歌詞

I'm all alone thinking of the yesterday's blues
I don't like to do
But I ain't got nothing else to do

Iv'e got a friend
He's here now
He live in my head
When I'm all alone I talk to my stereoman

I just can't let go
It makes me sick

The only heaven I know is heaven in the sound
All I can do is close my eyes
The only heaven I know
My stereoman is fine
He takes me everywhere I go

I'm doing this to pick up the things I dropped off
I had it all
Or maybe I just thought I had it all

I just can't let go
Would you hear me out
Tell me if I'm wrong
It makes me sick

The only heaven I know is heaven in the sound
All I can do is close my eyes
The only heaven I know
My sreteoman is fine
He takes me everywhere I go

It's over my friend
The stoem is gone and I still think of you
Yeah I still think of you
You're older Grown up
You won't believe I still think of you
But I still think of you
I just can't let go
It makes me sick

The only heaven I know is heaven in the sound
All I can do is close my eyes
The only heaven I know
My stereoman is fine
He takes me everywhere I go


翻訳歌詞

一人っきりで昨日の嫌なことを思い出してる
こんな風にしたいわけじゃないよ
だけどほかにすることがないんだ

僕には友達がいる
今ここにいるよ
頭の中にね
僕は一人っきりのときにはスレテオマンと話する

やり過ごせないんだよね
うんざりしちゃうよ

僕のたった一つの天国 それはサウンドのなかさ
目を閉じるだけでいいんだ
僕のたった一つの天国
ステレオマンは元気だよ
何処にだって連れてってくれる

僕はこんな風にして落としてきたものを拾おうとする
全部持ってたんだよ
いや 持ってた気になってただけかな

やり過ごせないんだよね
話を聞いて欲しいんだ
僕がおかしいのかな
うんざりしちゃうよ

僕のたった一つの天国 それはサウンドの中さ
目を閉じるだけでいいんだ
僕のたった一つの天国
ステレオマンは元気だよ
何処にだって連れてってくれる

もう終わったよ
嵐は去ったんだ 僕はまだ君を想ってる
君を想ってる
君は歳を取り 大人になって
信じられないと思うけど
僕はまだ君を想ってる
やり過ごせないんだ
嫌になっちゃうよ

僕のたった一つの天国 それはサウンドの中さ
目を閉じるだけでいいんだ
僕のたった一つの天国
ステレオマンは元気だよ
何処にだって連れてってくれる



━─━─━─━─━─━─━─━─━─━─

書くの疲れたー

次回は The Autumn Song か Lately あたりをやろうかな

最近ホルモンにもはまってるのでホルモンになるかもですけどねー