The Power of Love 愛の力:小坂忠のストーリー | that rinda's blog

that rinda's blog

ザットリンダのバイリンガルブログ

神の愛に触れた ミュージシャン、CHU KOSAKA カラオケ

 

 

肩まで伸びた髪、穴のあいたジーパン。教会の入り口の前を行ったり来たりしながら、なかなか中に入れない一人のロックシンガーがいました。

「自分は歓迎されるだろうか?酒や麻薬に溺れ、妻を裏切り、自らの欲望のままに生きてきた。こんな僕が、神に愛される資格なんかあるはずがない。ここは、僕に関係ないところだ。」。。。

 

Hair reaching down to the shoulders, jeans full of holes...

A rock singer pacing back and forth in front of the entrance of a church somehow unable to go inside. 

Will I be welcome? he wondered. 

After all, I’m drowning in a life of alcohol and drugs. 

I’ve betrayed my wife and live according to my own lust and selfish desires. 

There is no reason in the world why God would love a person like me. 

I have no reason whatsoever to go inside this church. 

 

このロックシンガーが私、小坂忠のその時の姿でした。しかし、私がここで出会ったのは、私の考えをはるかに超えた大きな愛でした。神の愛は、私と無関係どころか、神とは無関係に生き、自分勝手な生き方で人に悲しみを与え、つみの泥沼に溺れていたこんな私をも救う愛であることを知ったのです。

 

The rock singer I described was me, Chu Kosaka. This is who I was at the time. 

But what I encountered here at this church was a love far greater than anything I could have imagined. 

I learned that God's love was a love that would save me, 

even though I was drowning in the mire of my own selfishness, 

causing sorrow to others, 

and living a life that had nothing to do with God.

 

 

私が、教会に通うようになったのは、当時一歳十ヵ月の一人娘に起きた事故がきっかけでした。台所で、煮立ったスープを頭からかぶってしまったのです。急いで病院に連れて行きましたが、手当てが進むに連れて、負った火傷のひどさがわかってきました。医者はべストを尽くしてくれたのですが、どこまで回復できるか全く分かりません。

 

彼女の将来を考えると、不安で一杯でした。そのような時、最も励ましとなったのは、クリスチャンであった妻の祖母の祈りでした。その祖母に誘われて、私は初めて教会に行ったのです。

 

I started going to church because of an accident that happened to my only daughter, who was a year and ten months old at the time. She was In the kitchen and somehow tipped a pot of boiling soup over on top of her head. We rushed her to the hospital, and as they worked on her, it gradually became clear to us just how badly she had been burned. The doctors did everything they could, but they had no idea how much she could recover.

 

I was filled with anxiety for her future. At a time like this, the thing that encouraged me most was the prayer of my wife's grandmother, who was a Christian. She also invited me to go to church for the first time.

 

教会では、数人数のクリスチャンが真剣に祈ってくれました。祈りが応えられて、娘はわずか1ヶ月で火傷の跡がわからないほど奇跡的に回復したのです。私は、娘が癒された喜びと共に、祈りに応えられる神を知りたいと思うようになりました。神とはどのようなお方か、神と自分にどのような関係があるのか知りたかったのです。そのような時、私にそれを教えてくれたのが、次の聖書の言葉です。

 

At the church, several of the Christians prayed earnestly for us. Amazingly, those prayers were answered and my daughter was miraculously healed in just one month. There were no scars left from the burns on her face. Her skin was perfectly clear. As I rejoiced over my daughter's healing, I became curious about the God who had answered our prayers. What kind of God was He and how did that relate to me?  The following words of Scripture helped me understand .

 

『神は、実に、そのひとり子(イエスキリスト)をお与えになったほどに、世を愛された。それは御子(イエスキリスト)を信じる者が、ひとりとして滅びることなく、永遠のいのちを持つためである。』聖書

 

God loved the world so much that He gave up his only Son, Jesus. Anyone who believes in Jesus will not perish (die an eternal death) but instead will have eternal life in Him.    (Words from The Bible )

 

 

私は、ひとり娘の苦しみに心を痛め、悩み苦しんだことを思うと、「そのひとり子をお与えになったほどに、世を愛された」という神の愛が、どれほど大きく強いかがわかりました。そして、その愛される資格のない私のためにも注がれていることを知った時、私は深い感動に包まれ、この神の愛を受け入れ、イエス・キリストを心にお迎えしたのです。

 

When I thought about the pain and anguish of watching my daughter suffer (after her accident) and I thought about God, who “loved the world so much that He gave up His only Son,”  I began to understand the immense strength of God’s love. 

 I realized that God's love was poured out even for me, who did not deserve to be loved, and I was deeply moved.

In response, I accepted this great love of God, and welcomed Jesus Christ into my heart.

 

その時以来、私の人生変わりました。何をしても満たされなかった私の心の中に、神に愛されている喜びが泉のように湧き上がるようになったのです。

 

After that my life began to change. Up until then I always felt dissatisfied no matter what I did. Now the joy of being loved by God began to well up in my heart like a fountain. 

 

 

武力、

経済力、

学力、

体力。。。

私たちの周囲には様々な力があります。

しかし、一番大きな力は

愛の力です。

神様の愛はつみの赦しを与え、

救いを与え、

不安な心に平安を与え、

失望している心に喜び

と永遠の命の希望を与え、

新しい人生を与えます。

 

Armed forces, 

economic power, 

academic ability, 

physical strength.... 

There are many powerful forces around us.

But the greatest power of all is the power of love. ラブラブ

God's love provides 

forgiveness, 

salvation, 

and peace to anxious hearts.

It gives joy and 

the hope of eternal life to despairing hearts.

It gives us a new life. チューリップ

 

今、これを読んでくださっているあなたも、この神の愛と決して無関係ではないのです。

「世を愛された」という「世」とは、

あなたのことだということを知ってください。

 

You, who are reading this now, are in no way unrelated to this love of God.

The "world" in "He loved the world" means you.

Please know that the "world" in "He loved the world" means you!

 

You who are reading this right now...

Don't ever think that God's love is not for you.

Please know that the "world" in "For God loved the world..." (Bible quote)

means YOU.

Please read this quote with YOUR name in it!!    ハート

 

私たちのつみのために十字架につき、

死んで葬られ、三日目によみがえられたイエス・キリストこそ、

あなたを愛する神の愛のあらわれなのです。

この神の愛が今、あなたの上に注がれているのです。

 

Jesus Christ went to the cross for our sin, 

died and was buried.

He rose again on the third day.

This is the manifestation of God's love for you. 

This is how the love of God is being poured out on you now. 

 

 

どんな豊かな時代になっても人の幸せを富によっては手にいれることはできない。

それどころか、あふれる豊かさの陰で人は傷つき、淋しさにおびえ、愛に病んでいる。

人は自分が深く愛されていることを知ったならどんなに励まされ希望を持つことができるだろう。

 

No matter how rich the times become, people's happiness cannot be obtained through wealth.

Instead, many hide behind the abundance of wealth -  hurt, afraid of being alone and longing for real love.

 

If people only knew how deeply they were loved,

 

they would be sooooo encouraged 

 

and able to live a life filled with hope.  ラブラブ お願い

 

小坂忠  Kosaka Chu   

 

 

 

 

 

このリンクもどうぞ。。。忠さんはいろいろ語っています。グッ

 

 

Please help more people find and read the articles on my blog! 

Click either (or both!) banners below. THANKS!
ザットリンダのバイリンガルブログはたくさんの人に読んでほしいので、

下のバナーをクリックしてください!ありがとう!!! Smile

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記(英語のみ)へにほんブログ村 哲学・思想ブログ キリスト教へ

 

にほんブログ村