「京大医学部4名合格講師」による受験対策講座(109) | 「京大」を7回受け、英語8割の英検1級講師「京大セブン」が添削したら、10年連続「京大」合格(うち4名は医学部医学科)。

「京大」を7回受け、英語8割の英検1級講師「京大セブン」が添削したら、10年連続「京大」合格(うち4名は医学部医学科)。

 訪問していただき有り難う御座います。このブログでは、京都大学、大阪大学、名古屋大学、国立大学医学部に合格できる学力をつけるためのアイディアを真摯に書かせてもらっております。

「京大医学部4名合格講師」による受験対策講座(109

 

We have said that feelings of inferiority are not in themselves abnormal.  They are the cause of improvements in the human condition. 

                                                                           (Alfred Adler)

 

   私は中学生の頃は成績優秀だと思われていました。しかし、高校に入ると自分より成績のいい子がたくさんいて、劣等感に悩まされた。大学に進学する頃には、自分より頭のいい人がいることが当たり前となり、気にならなくなった。

 あれから40年。私は自分が凡才であると悟り、毎日努力を続けてきた。そして、自分よりずっと才能のある子供たちを教える機会に恵まれた。そして、遅ればせながら、

「続けられることも才能なんだ」

 ということに気がついた。

続けることができるのも才能です。

 私は「ウサギとカメ」のカメのタイプらしい。ウサギが寝ている間に、ゆっくりではあるけれども、進み続ける。そして、競技によっては、ウサギに勝つこともある。アドラーは、この劣等感が、人類全体を見たときにも、人間を進歩させるのだという。

 

 

 When I was in junior high school, I was considered brilliant, but when I entered high school, I was plagued with a sense of inferiority because there were so many kids with better grades than me. By the time I went to college, it was natural that there were people smarter than me, and I stopped worrying about it.



 Forty years have passed since then. I know I am an average person, so I have continued to work hard every day. Then, I have lived a life blessed with the opportunity to teach talented children who are much more gifted than I am. And I realized, belatedly, that being able to keep going is also a talent.



Being able to keep going is also a talent.



 It seems I am the tortoise type in the story of the hare and the tortoise. I keep going, albeit slowly, while the hare sleeps. Then, in some competitions, I could even beat the hare. Adler says that this inferiority complex, even when looking at humanity as a whole, makes us progress.