Duolingo 2024/05/19 | 独学!英語学習

独学!英語学習

私はテトと申します。独学!英語学習ブログです。instagramも更新中です。

こんにちは ◇テト◇です。

 

今日もDuolingoの練習開始!

 

 

I bought this tie for Tom

トムさんにこのネクタイを買いました。

 

My dad teaches geography

私の父は地理学を教えています。

 

Oh my friend teaches French too

私の友達もフランス語を教えています。

 

Um Can I wear your scarf?

あなたのマフラーを使ってもいいですか?

 

Um Do you wear shoes in your house?

家で靴を履きますか?

 

She is not a lawyer, She is a model.

彼女は弁護士じゃない彼女はモデルです。

 

She is not a teacher, she is a nurse.

彼女は先生じゃない彼女は看護師です。

 

Tom you are studing phisics right?

トムさん、あなたは物理学を勉強しているんですよね?

 

That man is my neighbor He teaches physics.

その男は私の隣人です。彼は物理学を教えています。

 

Keiko is not a student she is a teacher.

恵子さんは生徒じゃありません先生です。

 

Professor Tanaka, You are teaching physics at the university right?

田中教授、あなたは大学で物理学を教えているんですよね?

 

Lisa is a teacher.

She is teaching French at your school right?

リサは先生です。

彼女はあなたの学校でフランス語を教えているのですか?

 

She is wearing a beautyful necklace tonight.

彼女は今夜、美しいネックレスを身に着けている。

 

Um, Why are you wearing a tie?

あの、なぜあなたはネクタイを締めているのですか?

 

 

◇テト◇