Duolingo 44日目 | 独学!英語学習

独学!英語学習

私はテトと申します。独学!英語学習ブログです。instagramも更新中です。

こんにちは

テトです。

 

 

英語学習44日目

 

 

無料アプリ duolingo 学習を続けて44日目に突入。

いまだに進捗度合いはノロノロですがそれでも学ぶ内容は少しずつ複雑になってきました。

 

【日本語文と英訳分】

 

1 その高いビルとその有名な大学の間に博物館があります。

There is a museum between that tall building and that famous university.

 

2 それは自由の女神です。私のガイドブックはどこですか?

That is the Statue of Liberty. Where is my guide book?

 

3 エンパイアステートビルとこの博物館の間に有名な大学があります。

Ther is a famous university between Empire State building and this museum.

 

4 私はたいてい土曜日に野球の試合を見ます。

I often watch a baseball game on Saturday.

 

5 いいえ、私はこのブルックリン橋の写真が好きじゃないです。

No, I dont like this ohoto oc the Brooklyn Bridge.

 

6 どうしてこの図書館が締まっているのですか?

Why is this library closed?

 

7 すごい。これはニューヨークで最も有名な学校です。

cool, this is the most famous scool in New York.

 

8 それは東京で最も高価なレストランです。

That is the most expensive restaurant in Tokyo.

 

9 私はいつもニューヨークでホットドッグを食べます。

I always eat hot dogs in New York.

 

10 そのレストランは週末はいつも混んでいますか?

Is that restaurant usually busy on weekends?

◇テト◇