洋楽を関西弁に和訳してみた What Makes You Beautiful / One Dir | 洋楽を関西弁に訳すブログ

洋楽を関西弁に訳すブログ

個人でも英語勉強サイトを運営しています。
プロフィールからもサイトに飛べます。
URL→http://studymanager.jp/

大人気のワンダイレクションですが、知らん間に休業ガラガラしてたらしいです。

ビートルズの再来とか言われたとか言われなかったとか。。。

そんな彼らの一番ヒットした曲を関西弁で訳すと、いい味が出るかなーとか期待して訳してみたいと思います。

one-direction-what-makes-you-beautiful.24383

歌詞と関西弁の和訳


『What Makes You Beautiful / One Direction』
『何がお前を美しくさせんねん/ワンダイレクション』



You're insecure
不安やねんな

Don't know what for
理由も分からんやろうけど

You're turning heads when you walk through the door
外に出ればお前は注目の的になるねん

Don't need make up
To cover up
きれいになろうって化粧する必要なんかあらへんで

Being the way that you are is enough
ありのままのお前で十分やで

Everyone else in the room can see it
他の誰もが知ってるねんで

Everyone else but you
お前だけが気づいてへんねん

Baby you light up my world like nobody else
なあ、お前が俺の世界を明るくしてくれるねん
他の誰もが出来ひんくらいに

The way that you flip your hair gets me overwhelmed
お前が髪を掻き上げる仕草に、俺は胸キュンしてんねん

But when you smile at the ground it ain't hard to tell
でもお前がうつむいて笑う時、言葉にできひんくらいキレイやで

You don't know
お前は知らんねん

Oh Oh
You don't know you're beautiful
お前がめっちゃキレイやってこと


If only you saw what I can see
俺に見えるもんが お前に見えさえすれば

You'll understand why I want you so desperately
お前に夢中なワケが分かると思うけど

Right now I'm looking at you and I can't believe
たった今、俺はお前を見ていてるけど、信じられへん

You don't know
お前が分かってへんなんて

Oh oh
You don't know you're beautiful
お前がめっちゃキレイやってこと

Oh oh
That what makes you beautiful
ああ、それがお前をキレイにしてるんやな

So c-come on
せやから元気だしてや

You got it wrong
お前は分かってへんねん

To prove I'm right
俺が正しいって証明するために

I put it in a song
歌にしてみてん

I don't know why
俺には分からへん

You're being shy
なんでお前がそんなにシャイで

And turn away when I look into your eyes
俺が目を見つめたら どっか向いてまうなんて

Everyone else in the room can see it
他の誰もが知ってるねんで

Everyone else but you
お前だけが気づいてへんねん

Baby you light up my world like nobody else
なあ、お前が俺の世界を明るくしてくれるねん
他の誰もが出来ひんくらいに

The way that you flip your hair gets me overwhelmed
お前が髪を掻き上げる仕草に、俺は胸キュンしてんねん

But when you smile at the ground it ain't hard to tell
でもお前がうつむいて笑う時、言葉にできひんくらいキレイやで

You don't know
お前は知らんねん

Oh Oh
You don't know you're beautiful
お前がめっちゃキレイやってこと


If only you saw what I can see
俺に見えるもんが お前に見えさえすれば

You'll understand why I want you so desperately
お前に夢中なワケが分かると思うけど

Right now I'm looking at you and I can't believe
たった今、俺はお前を見ていてるけど、信じられへん

You don't know
お前が分かってへんなんて

Oh oh
You don't know you're beautiful
お前がめっちゃキレイやってこと

Oh oh
That what makes you beautiful
ああ、それがお前をキレイにしてるんやな

Nana Nana Nana Nana
Nana Nana Nana Nana
Nana Nana Nana Nana


Baby you light up my world like nobody else
なあ、お前が俺の世界を明るくしてくれるねん
他の誰もが出来ひんくらいに

The way that you flip your hair gets me overwhelmed
お前が髪を掻き上げる仕草に、俺は胸キュンしてんねん

But when you smile at the ground it ain't hard to tell
でもお前がうつむいて笑う時、言葉にできひんくらいキレイやで

You don't know
お前は知らんねん

Oh Oh
You don't know you're beautiful
お前がめっちゃキレイやってこと

Baby you light up my world like nobody else
なあ、お前が俺の世界を明るくしてくれるねん
他の誰もが出来ひんくらいに

The way that you flip your hair gets me overwhelmed
お前が髪を掻き上げる仕草に、俺は胸キュンしてんねん

But when you smile at the ground it ain't hard to tell
でもお前がうつむいて笑う時、言葉にできひんくらいキレイやで

You don't know
お前は知らんねん

Oh Oh
You don't know you're beautiful
お前がめっちゃキレイやってこと


youtube動画