ラジオビジネス英語2024年6月18日 | stl52のブログ

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どうも。

 

それでは行きます。

 

Lesson 42 調査方法について検討する

 

Hiroshi, Amanda, and Iris are looking at how to effectively research local consumer trends.

 

ヒロシ、アマンダ、アイリスの3人は、現地の消費者動向を効率的に調べる方法を検討しています。

 

 

LISTENING POINTS

What did Jasmine at the Kuala Lumpur office suggest to Iris?

 

クアラルンプールオフィスのジャスミンはアイリスにどのような提案をしましたか?

 

 

Okay, let's listen to today's business scene.

 

 

Hiroshi: Now, how do we plan to efficiently coordinate these high-end surveys?

 

Amanda: I've already spoken to Amporn at our Bangkok office and Nam at our Ho Chi Minh office. It seems they have good connections with local event organizers. The companies can assist us in securing exclusive venues, attracting customers and managing logistics.

 

Iris: Jasmine at our Kuala Lumpur office suggested we invest in creating a captivating brand image. Our booth and tasting events should evoke luxury from elegant packaging to knowledgeable staff who can engage with high-end customers.

 

Hiroshi: Excellent. Additionally, let's leverage our connections and collaborate with influencers or local personalities. Their endorsements could add credibility to our brand.

 

Amanda: Wonderful! Their influence can impact the perception of our chocolates in the high-end market.

 

 

LISTENING POINTの答え

She suggested they invest in creating a captivating brand image.

 

ジャスミンは、魅力的なブランドイメージ作りへの投資を提案してくれました。

 

 

WORDS AND PHRASES

have a good connection with ~といいコネがある(英辞郎)

 

event organizer イベントの主催者(英辞郎)

 

captivating 魅力的な

captivatingは例えば captivating smile「魅力的な微笑み」といったときに使えます。

 

evoke

〔感情・記憶などを〕呼び起こす、喚起する、想起[連想]させる

【語源】e(外に)+ voke(呼び出す)(英辞郎)

 

knowledgeable 知識の豊富な

 

personality 〔芸能界やスポーツ界の〕有名人、著名人(英辞郎)

 

endorsement 推薦

 

credibility 信頼性、信頼度

 

 

BUSINESS PHRASE OF THE DAY

Let's leverage our connections and collaborate with influencers or local personalities.

 

私たちのコネクションを活用して、インフルエンサーや地元の著名人とコラボレーションしましょう。

 

ゴガクル解説より:leverage 「活用する、利用する」という意味で使われる動詞です。もともとleverageにはてこの作用という意味があり、より少ない力でより大きな成果を出す、という含みがあります。」http://gogakuru.com/english/phrase/285007

 

ではここでleverageを使った他の文を見てみましょう。

 

その企業はパートナーシップを活用してグローバル展開を拡大させようとしています。

 

The company seeks to leverage partnerships to expand its global reach.

 

global reach 世界中への展開力、世界的な活動能力(英辞郎)

 

ではここで今日のフレーズ同様にleverageを使った文を考えてみましょう。 今から日本語の例文を言いますので、leverageを使って英語で言ってみましょう。

 

私たちはソーシャルメディア・プラットホームを活用して、ブランドの存在感を高めています。

 

We leverage social media platforms to increase our brand presence.

 

いかがでしたか?brand presence「ブランドの存在感」となります。

 

 

ALTERNATIVE EXPRESSIONS

ここからはleverageを使った今日のフレーズを違う表現で言い換えてみましょう。

 

We should make the most of our network by collaborating with influencers or notable figures in the area.

 

make the most of「~を最大限利用する」というフレーズです。

 

では次です。

 

Let's utilize our network by establishing partnerships with influencers or prominent local figures.

 

utilize「活用する・利用する」「有効利用する」という意味です。

 

 

UPGRADE YOUR COMMUNICATION SKILLS

あえて異議を唱える

 

今日のシーンでは、ヒロシの提案に対して、アマンダは大賛成しています。しかし、戦略や方針を固めていくときは、あえて異議を唱えて論点を整理していくことも重要です。ミーティングの参加者になったつもりで、考えてみましょう。

 

例えば、こんなふうに言うことができます。

 

Using influencers or local celebrities could be expensive and the return on investment may not always be guaranteed. It may be worth exploring alternative marketing channels such as digital marketing or content creation.

 

インフルエンサーや地元の有名人を起用すると費用が高額になり、投資に見合う効果が必ずしも補償されるとは限りません、と意義を唱えています。

 

金額に見合うかどうかという点を取り上げていますね。

 

 

Building a brand that relies heavily on influencers might make us vulnerable to shift in influencer popularity. Direct engagement with high-end consumers through exclusive events might be more effective.

 

インフルエンサーに依存したブランド構築は、彼らの人気度の変化の影響を受けやすくなるかもしれない、というコメントですね。インフルエンサーに依存しすぎるのはよくないのでは?と疑問を呈しています。

 

このように異議を唱えるときは断定的な言い方を避けるようにしましょう。could be expensivemight be cost-effectiveのようにcouldmightといった助動詞を活用したり、not always be guaranteedのように部分否定を使ったりしてトーンを和らげる工夫をしてみてください。

 

 

それでは今日学んだフレーズを声に出してみましょう。何度も声に出して言うことでスピーキングが上達します。ではジェニーさんのあとに続いて練習してみましょう。

 

The company seeks to leverage partnerships to expand its global reach.

 

We should make the most of our network by collaborating with influencers or notable figures in the area.

 

いかがでしたか?今日学んだフレーズしっかり覚えましょう。