Strawberry Fields Forever | September 9 Records
 

 
 

Let me take you down 'cause I'm going to
Strawberry Fields
Nothing is real, and nothing to get hung about
Strawberry Fields Forever

Living is easy with eyes closed
Misunderstanding all you see
It's getting hard to be someone
but it all works out
It doesn't matter much to me

No one I think is in my tree
I mean it must be high or low
That is, you can't you know tune in
but it's all right
That is, I think it's not too bad

Always, no sometimes, think it's me
But you know I know when it's a dream
I think I know, I mean a “Yes”
but it's all wrong
That is, I think I disagree

Let me take you down 'cause I'm going to
Strawberry Fields
Nothing is real and nothing to get hung about
Strawberry Fields forever
Strawberry Fields forever
Strawberry Fields forever


By THE BEATLES


連れていってあげるよ 僕も行くとこだから
ストロベリー・フィールズに
何も現実でなく 何ひとつこだわることもない
ストロベリー・フィールズよ永遠に

目を閉じていれば生きるのはたやすい
見るものすべてを誤解して
ひとかどの人間になるのは
なかなか大変だけど どうにかなるもんだ
僕はべつにどうでもいい

僕の木には誰もいないみたい
きっと高すぎるか 低すぎるんだろう
つまり君とは調子が合わないってことなんだけど
それはそれでいい
つまり僕は そんなに悪くないと思ってるんだ

いつも いや時々 それが僕だと思ってほしい
でも知ってるね それが夢なら僕にもちゃんとわかってる
僕にはわかってると思う つまり「イエス」ってこと
でも全部間違ってる
つまり僕はそうじゃないと思ってる

連れていってあげるよ 僕も行くところだから
ストロベリー・フィールズに
何も現実でなく こだわることも何もない
ストロベリー・フィールズよ永遠に・・・


※ストロベリー・フィールズは、ジョンが少年時代によく遊んだ救世軍の施設の名前。
(正確にはStrawberry Field)