《マイアルバム12》 ボリビア | Que sais-je? ク・セ・ジュ――われ何を知る

Que sais-je? ク・セ・ジュ――われ何を知る

エルサルバドルに単身赴任中。
気候が良く日本より健康的な生活を送っています。
ドライブ旅行をぼちぼちしていますが、
この国で最も注意すべきは交通事故。
今や治安以上に大きなリスクです。

なおヘッダーは2020年に新潟県長岡市にて撮影。

イメージ 1

 

ポトシ。1996年。世界史に名だたる、標高4000m以上の鉱山の町です。

私はここで初めて、高山病というものがどういうものか思い知りました。
明け方目覚めるも、体が重く、頭痛もして、起きられず、かといって眠たくても眠りもできない。
2時間ベッドの上で努力して、ようやく起き上がれました。
食欲はなく、熱も少し出ました。
これはやばいと思いました。
ラパスで医者にかかって胸部レントゲンを撮り、異常なく、1週間くらいで回復しました。
(最近知ったことなのですが、高山病は胸にくることもあり、そうなるとやばいようです)

TRAVELER'S SHOT #12: Potosi, Bolivia (1996)
A mining town at the height of more than 4,000m, it is quite known in the history.
There I realized what altitude sickness was like.
I woke up very early in the morning, felt quite bad and drowsy, and had a headache.
I couldn't get up, but couldn't sleep either.
I struggled for two hours to eventually get up.
I had no appetite. I had a slight fever also.
Oh my God, what a helluva time...
Fortunately I could made it to La Paz, where I had my chest x-rayed.
The doctor said it was no problem, and he was right.
I got better in a week.