エクソダスの歌 – アンドレ・リュー | ねぇ、マロン!

ねぇ、マロン!

おーい、天国にいる愛犬マロン!聞いてよ。
今日、こんなことがあったよ。
今も、うつ病と闘っているから見守ってね。
私がどんな人生を送ったか、伊知郎、紀理子、優理子が、いつか見てくれる良いな。

曽田歩美様に頼んでマロンの絵を描いていただきました。

Exodus Song – André Rieu

 

 

 

André Rieu

 

 

Original Lyrics: 
This land is mine
God gave this land to me
This brave and ancient land to me
And when the morning sun
Reveals her hills and plains
Then I see a land
Where children can run free
So take my hand
And walk this land with me
And walk this lovely land with me
Though I am just a man
When you are by my side
With the help of God
I know I can be strong
Though I am just a man
When you are by my side
With the help of God
I know I can be strong
To make this land our home
If I must fight, I'll fight
To make this land our own
Until I die, this land is mine

 

・・・・・・・・

 

オリジナルの歌詞:
この土地は私のものです
神は私にこの土地を与えてくれた
この勇敢で古代の土地は私にとって
そして朝日が当たると
彼女の丘と平原を明らかにする
すると土地が見えてきます
子どもたちが自由に走り回れる場所
だから私の手を取って
そして私と一緒にこの地を歩きましょう
そしてこの素敵な土地を私と一緒に歩いてください
私はただの男ですが
あなたが私のそばにいるとき
神の助けにより
私は強くなれると知っています
私はただの男ですが
あなたが私のそばにいるとき
神の助けにより
私は強くなれると知っています
この土地を私たちの家にするために
戦わなければならないなら、戦うよ
この土地を自分たちのものにするために
死ぬまでこの土地は私のもの