Manual For Teachers (教師のためのマニュアル)     ☆ヒーリングの達成⑨ | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。


5. HOW IS HEALING ACCOMPLISHED?

III. The Function of the Teacher of God

3. Not once do the advanced teachers of God consider the forms of sickness in which their brother believes. To do this is to forget that all of them have the same purpose, and therefore are not really different. They seek for God’s Voice in this brother who would so deceive himself as to believe God’s Son can suffer. And they remind him that he did not make himself, and must remain as God created him. They recognize illusions can have no effect. The truth in their minds reaches out to the truth in the minds of their brothers, so that illusions are not reinforced. They are thus brought to truth; truth is not brought to them. So are they dispelled, not by the will of another, but by the union of the one Will with itself. And this is the function of God’s teachers; to see no will as separate from their own, nor theirs as separate from God’s.


5. ヒーリング(治療)はどのように達成されるのか

III. 神の教師の役割


3. 進歩した(上級の)神の教師は彼らの兄弟(患者)が信じている病気の形態を考慮したことは一度もない。


そうすることは彼ら全員(教師と患者)が同じ目的を持っていることを忘れることになり、従って彼(患者)と実際大して変わらないことになる。


彼ら(教師)は“神の子が苦しむことができる”と信じているほど自分自身を欺いている兄弟の中に神の声を探し求める。


そして彼らは兄弟に“彼自身が彼を作ったのではない”こと、そして神が彼を創造したままでいなければならないことを思い出させる。


彼らは錯覚がなにも効力がないことを認識している。


錯覚が強化されないように、彼らのマインドの真実は彼らの兄弟のマインドの真実に働きかける。


従って彼らは真実に導かれる。


真実が彼らに導かれるのではない。


そうして彼らは(病気を)払いのけられる。


他の者の意思によってではなく、“ひとつの意思”(*神の意思=神の子の意思)自身の融合によって払いのけられる。


兄弟の意思を自分たちの意思と分離して見ない。


そして自分たちの意思を神の意思と分離して見ない。


これが神の教師の役割だ。