Manual For Teachers (教師のためのマニュアル)     ☆教師の特徴は?④☆ | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。


4. WHAT ARE THE CHARACTERISTICS OF GOD’S TEACHERS?

A. Development of Trust

4. Next, the teacher of God must go through “a period of sorting out.” This is always somewhat difficult because, having learned that the changes in his life are always helpful, he must now decide all things on the basis of whether they increase the helpfulness or hamper it. He will find that many, if not most of the things he valued before will merely hinder his ability to transfer what he has learned to new situations as they arise. Because he has valued what is really valueless, he will not generalize the lesson for fear of loss and sacrifice. It takes great learning to understand that all things, events, encounters and circumstances are helpful. It is only to the extent to which they are helpful that any degree of reality should be accorded them in this world of illusion. The word “value” can apply to nothing else.


4. 神の教師の特徴は?

A. 信頼の発展

4. 次に、神の教師は“選別の時期”を通過しなければならない。

この時期はいつも少々難しい。

なぜなら、“人生における変化は常に助けとなる”ということを学んだ後では、それが助けになるのか妨げになるのかに基づいてすべての物事を決定しなければならないからだ。


彼は自分が以前に価値を置いていたものの大部分とは言わなくともその多くは、“(過去に)学んできたことを新たな状況が起きるにつれてそちらに移行していく”という彼の能力を妨げるだけだということに気づくだろう。


彼は、ほんとうは価値のないことに価値を置いてきたので、失うことの恐れや犠牲の恐れのためのレッスンを一般化しないだろう(*他の場面で適用しないだろう)。


すべての物事、出来事、出会い、環境が助けになるということを理解するにはたくさんの学びが必要だ。


この錯覚の世において“どのような現実の度合いでもこれら(すべての物事、出来事、出会い、環境)が認められるべきである”という範囲内でこれらは助けとなる。


”価値“という言葉はこれ以外に適用されない。