Manual For Teachers (教師のためのマニュアル)     ☆教師の特徴は?③☆ | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。


4. WHAT ARE THE CHARACTERISTICS OF GOD’S TEACHERS?

A. Development of Trust

3. First, they must go through what might be called “a period of undoing.” This need not be painful, but it usually is so experienced. It seems as if things are being taken away, and it is rarely understood initially that their lack of value is merely being recognized. How can lack of value be perceived unless the perceiver is in a position where he must see things in a different light? He is not yet at a point at which he can make the shift entirely internally. And so the plan will sometimes call for changes in what seem to be external circumstances. These changes are always helpful. When the teacher of God has learned that much, he goes on to the second stage.

4. 神の教師の特徴は?

A. 信頼の発展

3. 最初に、彼ら(神の教師)は“取り消しの時期”とも言えることを経験しなければならない。

これは苦しい必要はないのだが、通常そのように経験される。


まるで物事が取り上げられるように思われ、最初はほとんど理解できず、“価値がない”ものを認識するにすぎない。


(しかし)物事を違った角度から見なければならない状況になる以外に、“価値のないもの”を認識する方法があるだろうか?


(彼らは)まだ完全に内側だけで変化できるところまでには達していない。

だから時に(神の)計画は外側の環境の変化を求めるのだ。


これらの変化は常に助けとなる。

神の教師がそのこと(変化は常に助けになるということ)まで学ぶと、次の段階へと進む。