Manual For Teachers (教師のためのマニュアル)     ☆教師の特徴は?⑤☆ | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。


4. WHAT ARE THE CHARACTERISTICS OF GOD’S TEACHERS?

A. Development of Trust

5. The third stage through which the teacher of God must go can be called “a period of relinquishment.” If this is interpreted as giving up the desirable, it will engender enormous conflict. Few teachers of God escape this distress entirely. There is, however, no point in sorting out the valuable from the valueless unless the next obvious step is taken. Therefore, the period of overlap is apt to be one in which the teacher of God feels called upon to sacrifice his own best interests on behalf of truth. He has not realized as yet how wholly impossible such a demand would be. He can learn this only as he actually does give up the valueless. Through this, he learns that where he anticipated grief, he finds a happy lightheartedness instead; where he thought something was asked of him, he finds a gift bestowed on him.


4. 神の教師の特徴は?

A. 信頼の発展

5. 三段階目で神の教師が通過しなければならないのは“放棄の期間”とも言える時期だ。


もしこの時期を望むもの(ほしいもの)を諦める時期として理解すると、大きな葛藤が生まれる。

完全にこの苦悩から逃れられる神の教師はほとんどいない。


しかし次の明らかな段階を踏まない限り、価値のあるものと価値のないものとを選別することに意味はない。


従って、神の教師は(選別の期間と放棄の期間の)重複期間には真実のために彼の最大の関心事を犠牲にするよう要求されているように感じる。


そのような要求がどれほど全くもってありえないことかということを彼はまだ理解していない。


実際に価値のないものを放棄してはじめて彼はこのことを学ぶことができる。


彼が苦悩を予測していたところには苦悩の代わりに幸せな屈託のなさを見いだし、何かを要求されていると思ったところでは彼に授けられたギフトを見つける。