Manual For Teachers (教師のためのマニュアル)     ☆生徒は誰か⑤?☆ | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。



2. WHO ARE THEIR PUPILS?

5. When pupil and teacher come together, a teaching-learning situation begins. For the teacher is not really the one who does the teaching. God’s Teacher speaks to any two who join together for learning purposes. The relationship is holy because of that purpose, and God has promised to send His Spirit into any holy relationship. In the teaching-learning situation, each one learns that giving and receiving are the same. The demarcations they have drawn between their roles, their minds, their bodies, their needs, their interests, and all the differences they thought separated them from one another, fade and grow dim and disappear. Those who would learn the same course share one interest and one goal. And thus he who was the learner becomes a teacher of God himself, for he has made the one decision that gave his teacher to him. He has seen in another person the same interests as his own.

2. 神の教師の生徒は誰か?

5. 生徒と教師が一緒になると教え―学びの状態がはじまる。

教えるのが教師というわけではない。

学びを目的に一緒になったすべての二人組に神の教師は話す。


その目的のため、この関係は神聖なものである。

神はすべての神聖な関係に彼のスピリット()を送り込むことを約束した。


教え―学びの状態では、それぞれが与えること受け取ることが同じことだと学ぶ。

二人の役割、マインド、肉体、ニーズ、興味に彼らが引いた境界、そして彼らを互いに分離していると彼らが思ったすべての相違点は徐々に薄れて、ぼやけていき、そして無くなる。


同じコースに学ぶ者たちは同じ興味、同じゴールを共有する。

従って、学んでいた者自身が、神の教師がしたと同じ決断(この決断によって彼は神の教師と出会った)をし、神の教師になる。


彼は他の者が自分と同じ興味を持っていることを知ったのだ。