Manual For Teachers (教師のためのマニュアル)     ☆生徒は誰か?④☆ | ひかりのせんたく : ミラクルライフ

ひかりのせんたく : ミラクルライフ

あなたのハイヤーセルフを呼び覚まし
あなたがハイヤーセルフとして
肉体を持った状態で
次元上昇していくプロセスをサポートします✨

*ア・コースインミラクルズ(以下ACIM)3版の中の章、”Manual For Teachers(教師のためのマニュアル)の日本語訳です。

*本の性質上読み手によって解釈が異なり、ここに記載する訳は筆者なりの解釈であることをご了承ください。


2. WHO ARE THEIR PUPILS?

4. Time really, then goes backward to an instant so ancient that it is beyond all memory, and past even the possibility of remembering. Yet because it is an instant that is relived again and again and still again, it seems to be now. And thus it is that pupil and teacher seem to come together in the present, finding each other as if they had not met before. The pupil comes at the right time to the right place. This is inevitable, because he made the right choice in that ancient instant which he now relives. So has the teacher, too, made an inevitable choice out of an ancient past. God’s Will in every thing but seems to take time in the working-out. What could delay the power of eternity?

2. 神の教師の生徒は誰か?

4. 実際には時間はある瞬間までさかのぼる。

その瞬間はあまりに古すぎてすべての記憶を超え、想起(過去のことを思い出すこと)の可能性さえ超える。


しかし、その瞬間はなんどもなんども繰り返し追体験されるので、まるで今起きているように思える。

そのため、生徒と教師は以前に会ったことはなく、今はじめてお互いを見つけて一緒になったように思える。


生徒はふさわしい時にふさわしい場所にやってくる。

これは避けられない。

なぜなら彼は太古のある瞬間に適切な選択をし、今、その瞬間の選択を追体験しているからだ。

教師もまた同じように太古に避けられない選択をした。


神の意思はすべてに存在するが、答えがでるには時間がかかるように見える。


永遠が持つパワーを遅らせることできるものがあるのか?