I Say A Little Prayer/ ちょっと祈りの言葉をつぶやく | ∷ my book of pop song and more

∷ my book of pop song and more

洋楽をまず英語の意味に近い和訳で理解し、試行錯誤を繰り返しながら出来るだけ限界まで自然な日本語に近づけて表現して完成度を高めます。
また、J-POP/ J-BALLAD/ ENKA を出来るだけ自然な英語で表現します。

 •   Tori   • 

ちょっと祈りの言葉をつぶやく

I Say A Little Prayer 

 

 

 « BACK TO  TOP                « GET A  LIKE  UP 

(m1 

    JAPANESEVERSIONOF 2023

 


The moment I wake up
Before I put on my makeup
I say a little prayer for you
While combing my hair now
And wonder what dress to wear now
I say a little prayer for you




丁度そのとき目が覚める
お化粧をするまでに
貴方にちょっと祈りの言葉をつぶやく
今髪を梳かしながらでも
今日はどんな服を着ようかなと考えながらでも
貴方にちょっと祈りの言葉をつぶやく




Forever, forever, you'll stay in my heart
And I will love you
Forever, and ever, we never will part
Oh, how I'll love you
Together, together, that's how it must be
To live without you
Would only mean heartbreak for me




これからずっと一生 
貴方がこの心にいてくれる 
だから愛してあげる
永遠に全然終わらない
うお どんなに愛してあげるか
離れない一緒にそうに違いないものかな
貴方がいなくても生きていくときは
私にとっては失恋に他ならない
だろうけど




I run for the bus, dear
While riding I think of us, dear
I say a little prayer for you
At work, I just take time
And all through my coffee break-time
I say a little prayer for you
 
 
 
バスに駆け込む 貴方
乗っている間でも 私たちのことを考える
愛しい人
ちょっと祈りの言葉をつぶやいてる
仕事場で暇さえあれば
また珈琲休憩時間中もずっと
貴方にちょっと祈りの言葉をつぶやく
 


Forever, forever, you'll stay in my heart
And I will love you
Forever, and ever, we never will part
Oh, how I'll love you
Together, together, that's how it must be
To live without you
Would only mean heartbreak for me



 
これからずっと一生 
貴方がこの心にいてくれる 
だから愛してあげる
永遠に全然終わらない
うお どんなに愛してあげるか
離れない一緒にそうに違いないものかな
貴方がいなくても生きていくときは
私にとっては失恋に他ならない
だろうけど



I say a little prayer for you
I say a little prayer for you



 
貴方にちょっと祈りの言葉をつぶやく
貴方にちょっと祈りの言葉をつぶやく
 


Forever, forever, you'll stay in my heart
And I will love you
Forever, and ever, we never will part
Oh, how I'll love you
Together, together, that's how it must be
To live without you
Would only mean heartbreak for me


 
これからずっと一生 
貴方がこの心にいてくれる 
だから愛してあげる
永遠に全然終わらない
うお どんなに愛してあげるか
離れない一緒にそうに違いないものかな
貴方がいなくても生きていくときは
私にとっては失恋に他ならない
だろうけど



My darling, believe me
For me there is no one but you
Please love me, too
I'm in love with you
Answer my prayer
Say you love me, too
Why don't you answer my prayer, yeah
You know, every day I say a little prayer
I said I say, I say a little prayer
Why don't you just answer my prayer



 
愛しい人よ 信じてくれ
私にとっては 貴方以外にはいない
どうか私のことも愛してちょうだい
貴方に恋をしてる
この祈りに答えてくれ
貴方も愛してると言ってくれよ
どうしてこの祈りに反応がないの そ
分かるかな 毎日ちょっと祈りを行ってる
私は言ったの 私は 私は 
ちょっと祈りの言葉をつぶやいてるって
どうしてこの祈りに全く反応がないの
分からない

 
 
 
 
 « GIVE  FEEDBACK             « BACK TO  TOP  
 
 
⊘ 
      NET DAYS      
 
  (mi welcomes you   
 
≡Thanks for stopping by≡
 
No internet days off
 
Still a work in progress !
 
  Check back soon...  
 
 
 NO 
 PIRATES