I would/ 俺なら今でもそうするよ | ∷ my book of pop song and more

∷ my book of pop song and more

洋楽をまず英語の意味に近い和訳で理解し、試行錯誤を繰り返しながら出来るだけ限界まで自然な日本語に近づけて表現して完成度を高めます。
また、J-POP/ J-BALLAD/ ENKA を出来るだけ自然な英語で表現します。

  One Direction  

俺なら今でもそうするよ  

 I would  

 

 « BACK TO  TOP                 « GET A  LIKE  UP 

(m1 

    JAPANESEVERSIONOF 2023

 
 

Lately I found myself thinking 
最近な考えてる自分に気がついた
Been dreaming about you a lot
君のことをよく夢見るようになった
And up in my head I'm your boyfriend
夢の中では君の彼氏は俺
But that's one thing you've already got
でも君には彼氏がもう既にいる
He drives to school every morning while 
あいつは毎朝車で学校に行くのに 
I walk alone in the rain
俺は雨の中を歩いて行く一人でな
He'd kill me without any warning 
きっと何の前触れもなく俺を終わらすだろうな
If he took a look in my brain
あいつが俺の脳をひと覗きしたら



Would he say he's in L-O-V-E ?
あいつは「愛・し・て・る」って言ったのかい?
Well if it was me then I would, I would
まあ俺ならそう言いたいな
俺なら今でもそうするよ

Would he hold you when you're feeling low ?
君が落ち込んでたら抱きしめてくれたのかい?
Baby you should know that I would, I would
ベイビ 分かってるよな 俺ならやりたいな
俺なら今でもそうするよ
Would he say he's in L-O-V-E ?
あいつは「愛・し・て・る」って言ったのかい?
Well if it was me then I would, I would
まあ俺ならそう言いたいな
俺なら今でもそう言うよ
Would he hold you when you're feeling low ?
君が落ち込んでたら抱きしめてくれたのかい?
Baby you should know that I would, I would
ベイビ 分かってるよな 俺ならやりたいな
俺なら今でもそうするよ



Back in my head we were kissing
脳裏で俺たちは接吻をしていた
I thought things were going alright
大丈夫うまくいってると思ってたのに
With a sign on my back saying "Kick me," 
俺の背中には蹴ってくれと書かれた紙が
貼られちまったぜい
Reality ruined my life ( Go Tommo, go ! )
現実は俺の人生を台無しにしたな
( はかない トンマ貼るな ! )
Feels like I'm constantly playing a game that 
試合をいつもやってるみたいな気分だ 
I'm destined to lose
勝ち目のない
'Cause I can't compete with your boyfriend 
だってあいつにはかなわないから
He's got 27 tattoos
あいつは27個の刺青があるんだぜ



Would he say he's in L-O-V-E ?
あいつは「愛・し・て・る」って言ったのかい?
Well if it was me then I would, I would
まあ俺ならそう言いたいな
俺なら今でもそう言うよ
Would he hold you when you're feeling low ?
君が落ち込んでたら抱きしめてくれたのかい?
Baby you should know that I would, I would
ベイビ 分かってるよな 俺ならやりたいな
俺なら今でもそうするよ
Would he say he's in L-O-V-E ?
あいつは「愛・し・て・る」って言ったのかい?
Well if it was me then I would, I would
まあ俺ならそう言いたいな
俺なら今でもそう言うよ
Would he hold you when you're feeling low ?
君が落ち込んでたら抱きしめてくれたのかい?
Baby you should know that I would
ベイビ 分かってるよな 俺ならやりたい



I would     ×2
俺なら今でもそうするよ 2回



Would he please you? 
あいつは君を喜ばせたのかい?
Would he kiss you?
あいつは君に接吻をしたのかい?
Would he treat you like I would? 
あいつは俺みたいに君にいい態度をとったのかい?
Would he touch you? 
あいつは君に触れたのかい?
Would he need you?
君を必要としたのかい?
Would he love you like I would?
あいつは俺のように君を愛していたのかい?
Would he say he's in L-O-V-E?
あいつは「愛・し・て・る」って言ったのかい?
Well if it was me then I would, I would
まあ俺ならそう言いたいな
俺なら今でもそうするよ
Would he hold you when you're feeling low?
君が落ち込んでたら抱きしめてくれたのかい?
Baby you should know that I would 
ベイビ 俺なら抱きしめるって分かってるよな



Would he please you? 
あいつは君を喜ばせたのかい?
Would he kiss you?
あいつは君に接吻をしたのかい?
Would he treat you like I would? 
あいつは俺みたいに君にいい態度をとったのかい?
Would he touch you? 
あいつは君に触れたのかい?
Would he need you?
君を必要としていたのかい?
Would he love you like I would?
あいつは俺のように君を愛したのかい?
Would he say he's in L-O-V-E?
あいつは「愛・し・て・る」って言ったのかい?
Well if it was me then I would, I would
まあ俺ならそう言いたいな
俺なら今でもそうするよ
Would he hold you when you're feeling low?
君が落ち込んでたら抱きしめてくれたのかい?
Baby you should know that I would, 
ベイビ 俺なら抱きしめるって分かってるよな




I would     ×2
俺なら今でもそうするよ 2回
 
 
 
 
 
 « GIVE  FEEDBACK             « BACK TO  TOP  
 
 
 
⊘ 
      NET DAYS      
 
  (mi welcomes you   
 
≡Thanks for stopping by≡
 
No internet days off
 
Still a work in progress !
 
  Check back soon...  
 
 
 NO 
 PIRATES