★ 8日朝日新聞英語版⇒慰安婦について「戦時中の日本軍に性行為を提供するよう強制された」 | きゅうじのブログ アメブロ版

きゅうじのブログ アメブロ版

日本にとって、共通の価値観を共有ができない国々の事を、初心者でもわかるように伝えるのが目標です。上級者には物足りないと思いますが、よろしくお付き合いください。<m(__)m>
きゅうじとは【救治】【急事】【灸治】 【旧辞】【旧時】【旧事】から名付けました。

Citizens, scholars demand free  expression show be reopened    

市民、学者は「表現の自由」展の再開を要求

NAGOYA--A group of citizens in Aichi Prefecture is calling for the resumption of a controversial exhibition that was shut down in this city over fears for public safety after mounting protests, including an arson threat. On Aug. 7, four days after the show titled “After ‘Freedom of Expression?’” closed its doors, the group submitted a letter to Aichi Governor Hideaki Omura requesting it be reopened. Omura is the chair of the organizing committee of the Aichi Triennale 2019, which began running in the prefecture on Aug. 1. The exhibition, which was staged at the Aichi Arts Center in Nagoya, was part of the international art festival, and is scheduled to continue through Oct. 14. In its letter, the group decried the cancellation. “(The exhibition) displaying artworks whose freedom of expression should have been guaranteed was called off due to threats from protesters and intimidation by politicians who went beyond the constitutional norm,” it read. After he saw the exhibition, Nagoya Mayor Takashi Kawamura urged Omura on Aug. 2 to remove a statue representing “comfort women” who were 
forced to provide sex to wartime Japanese troops. Kawamura said the statue, 
created by South Korean sculptors, “tramples on the feelings of Japanese.” “It's nothing other than censorship, which is banned under the Constitution,” the group said of the mayor’s act, demanding Kawamura apologize to the exhibition’s organizing committee. The group said it has been demonstrating since Aug. 4 in front of the Aichi Arts Center, calling for the show to be resumed. The exhibition gathered more than 20 pieces, including the statue and works themed on Emperor Hirohito (1901-1989), that had been shunned by other public venues due to controversy. Daisuke Tsuda, a journalist who is the artistic director of this year’s Aichi Triennale, planned the show out of concern that artists are facing fewer opportunities to present their works because of protests. In Tokyo on Aug. 7, seven scholars joined the chorus demanding the continuation of the exhibition, describing its closure as “yet more evidence demonstrating that Japan is a society where freedom of expression is compromised.” The scholars are members of a civic group established in July to protect free speech from self-censorship among public servants and media outlets. “Citizens calling for freedom of expression must set a good example by having the exhibition resume, rather than letting it turn into a bad example,” said group member Yoko Shida, a professor of the Constitution at Musashino Art University, at a news conference in Tokyo's Chiyoda Ward. Shida's remarks were a reference to Tsuda's Aug. 3 announcement canceling the exhibition. At a news conference that evening, Tsuda said he regretted setting a “bad example” by caving in to pressure from critics. Yasuhiko Tajima, a former Sophia University professor of media and law, urged citizens to think deeply about how politicians reacted to threats to sabotage the exhibition using violence. “Public authorities interfered and inflamed tensions, instead of protecting (freedom of expression) with all their might,” he said. “This is totally unacceptable.” (This article was compiled from reports by Katsumoto Horikawa, Sayaka Emukai and Kayoko Sekiguchi.)

名古屋-愛知県の市民グループは、放火の脅威を含む抗議行動を起こした後、公安に対する恐怖を理由にこの都市で閉鎖された物議を醸す展示の再開を求めています。

8月7日、「表現の自由?」と題された展覧会が閉幕した4日後、グループは大村英明知事に再開を要求する手紙を提出しました。

大村氏は、8月1日に県内で開催された愛知トリエンナーレ2019の組織委員会の委員長です。

名古屋の愛知芸術センターで開催された展覧会は、国際芸術祭の一部であり、10月14日まで続く予定です。

その手紙の中で、グループはキャンセルを非難しました。

「表現の自由が保証されるべきであったアートワークを展示することは、抗議者からの脅威と憲法の規範を超えた政治家による脅迫のために中止されました」と読みました。

展示会を見た後河村たかし市長は2月2日に大村に、戦時中の日本軍に性行為を強いられた「慰安婦」を表す彫像の撤去を求めた。

河村氏は、韓国の彫刻家によって作成された像は「日本人の感情を踏みにじる」と述べた。

「憲法の下で禁止されている検閲以外の何ものでもない」とグループは市長の行為について語り河村に展覧会の組織委員会に謝罪するよう要求した。

同グループは、8月4日から愛知芸術文化センター前でデモを行っており、ショーの再開を求めていると語った。

展覧会は、論争のために他の公共の場で敬遠されていた広仁天皇(1901〜1989)をテーマにした像と作品を含む20点以上を集めました。

今年の愛知トリエンナーレの芸術監督であるジャーナリストの津田大介氏は、抗議のためにアーティストが作品を発表する機会が少なくなっているという懸念からショーを計画しました。

8月7日に東京で、7人の学者が合唱団に参加し、展覧会の継続を要求し、その閉会を「日本は表現の自由が損なわれている社会であることを示すさらに多くの証拠」と述べました。

学者は、公務員と報道機関の間の自由な発言を自己検閲から守るために、7月に設立された市民グループのメンバーです。

東京都千代田区武蔵野美術大学の憲法教授である志田洋子氏

「表現の自由を求める市民は、悪い例に変えるのではなく、展覧会を再開させることで良い例を設定しなければならない」

志田氏の発言は、津田の8月3日の発表の中止に言及したものです。 

その日の夕方の記者会見で、津田氏は批評家からの圧力に屈して「悪い例」を設定したことを後悔したと述べた。

元上智大学のメディアと法律の教授である田島泰彦氏は、市民が暴力を使って展示会を妨害する脅威に政治家がどのように反応したかについて深く考えるよう求めました。

「公的機関は、(表現の自由)を全力で保護する代わりに、緊張を妨害し、炎症を起こした」と彼は言った。

 「これはまったく受け入れられません。」

(この記事は、堀川勝本、江向さやか、関口加代子のレポートからまとめられています。)

http://www.asahi.com/ajw/articles/AJ201908080077.html

また海外にをバラまいてる。

 

Eiichi Hamamoto@Zugan

朝日新聞から国民を守る党も必要ですね。

「朝日新聞をぶっ壊す!」

shajj@shajj66

韓国から国民を守る党も必要

Zakky Challen Poteki (井上弘人)@Zakky_C_Poteki

紅のDAVE@Assy162

同意。 所謂慰安婦の表現も卑劣。 

その上に、河村市長を悪役にし、市民がこぞって市長に反対しているような発信のしかた。 ここに登場する「市民」とは名古屋市の多数を代表する市民ではあるまい。 

大村知事への問題の指摘もない。 

総じて卑劣な朝日新聞「報」「道」も感じない。

まさむね@7cvdtp

これなんなんですか‼️ 国内用と海外用のダブルスタンダード⁉️😠

ゆめちゃん@cQNL1J90WMn4gpn

もうここまで朝日新聞が日本を陥れるなら政府も本腰いれて欲しい、国会によんで追及し、それを擁護する政治家も誰なのか?

共産党もこれに追従するのはわかってるから日本の癌はこいつらだと知らしめて欲しい🙏

Truth Goodness Beauty,l like@pfw41

The start was forged articles from the Asahi Shimbun. Korea disguises prostitutes as victims The Asahi Shimbun always supports propaganda from Korea.

朝日新聞の偽造記事から始まりました。
韓国は売春婦を被害者に変装
朝日新聞は常に韓国からの宣伝を支持しています。

➡️なんたる卑劣さ! 8日の朝日新聞英語版が慰安婦について「(forced to provide sex to wartime Japanese troops)」と明記

大師100@Daishi_hundred

朝日が訂正をしたのは吉田清治の言った「済州島で女性を強制連行した」という部分だけ。 2014年の訂正記事ですら、こんな事を書いてますよ。

 全文はこちらの画像↓

いなかっぺ@ev5Jsa0Eovf5Z2l

朝日新聞に日本人はいない

日本人にとって誰がなのか。

改めて考えるべきです。

ひのまるくらぶ左矢印更新