R.E.M - Nightswimming

R.E.M - ナイトスウィミング

[Verse 1]
Nightswimming deserves a quiet night

ナイトスウィミングは静かな夜にふさわしい

The photograph on the dashboard, taken years ago

ダッシュボードの上に何年も前に撮った写真を

Turned around backwards so the windshield shows

裏返しに飾っている、フロントガラスに映すために

Every streetlight reveals the picture in reverse

街灯を通るたびに写真がさかさまに映るんだ

Still, it's so much clearer

いまでも、はっきりと思い出す
I forgot my shirt at the water's edge

プールサイドにシャツを忘れてしまった

The moon is low tonight

今夜は月が低いね


[Verse 2]
Nightswimming deserves a quiet night

ナイトスウィミングは静かな夜にふさわしい

I'm not sure all these people understand

誰もがわかることじゃないだろうな

It's not like years ago

何年も前のことだと思えない
The fear of getting caught

スリルを味わう

Of recklessness and water

無邪気な水遊び

They cannot see me naked

裸なのもわからない

These things, they go away

それも過ぎ去って

Replaced by everyday

日常に戻っていく


[Verse 3]
Nightswimming, remembering that night

ナイトスウィミング、あの夜は忘れられない

September's coming soon

9月がやってくる
I'm pining for the moon

月が恋しいね

And what if there were two

月がふたつあったらどう思う?

Side by side in orbit

軌道上に並んで

Around the fairest sun?

太陽を回る

That bright, tight forever drum

明るく、規則正しく脈打つ太陽も

Could not describe nightswimming

ナイトスウィミングを照らすことはできなかったね


Verse 4]
You, I thought I knew you

ねえ、ぼくはきみのことを知っていると思っていた

You, I cannot judge

ぼくにはわからないよ
You, I thought you knew me

きみはぼくのことを知っていると思っていた

This one laughing quietly

きみは静かに笑っている
Underneath my breath

ぼくの吐息の下で

Nightswimming

ナイトスウィミング


[Outro]
The photograph reflects

写真は反射する

Every streetlight a reminder

すべての街灯が思い出させる

Nightswimming deserves a quiet night

ナイトスウィミングは静かな夜にふさわしい

Deserves a quiet night

静かな夜に

 

image

 

 REMの和訳した曲をまとめた記事を作りました! 読んでみてください!