6歳の娘に完敗 | 六月の虫のブログ

六月の虫のブログ

ブログの説明を入力します。

 昨日、私も6歳の娘も休みで、一日中、娘の相手をしていました。


 昼ごはんに、二人でオムレツを作って食べたあと、娘がトランプしようと誘ってきました。


 娘がしようと誘ったトランプゲームは、”神経衰弱”。そう、トランプを伏せて置いて、2枚の数字が同じならそれら2枚のトランプをキープでき、取ったトランプの数が多いほうが勝つというゲーム。


 なんと、3回やって、3回とも負けました。トランプは床にむちゃくちゃに置いているのに・・・。


 娘は、天才か?それとも、私が馬鹿なのか?


 幼稚園児の能力に驚かされます。




I was off yesterday and my 6 years old daughter did not go to the kindergarten.


We cooked an omelet together for lunch. After lunch, she ask me to play some card game.


We played a card game, "concentration". The "concentration" is a card game in which all of the cards are laid face down on a floor and two cards are flipped face up over each turn. The object of the game is to turn over pairs of matching cards.


Believe or not, I lost to my 6 years old three out of three.


Is she a genius? Or am I just stupid?