変わらぬ愛と結弦君の学び unchanging love & Yuzu's learning | さらさら~と徒然 Splendid Moments

さらさら~と徒然 Splendid Moments

ひたすら結弦君の美しくすんばらしいスケートを愛でるブログ。
羽生結弦君熱烈応援!

 

やっぱりどこから見ても

360度かっこいい!!

No matter from where you look at them
in 360 degrees

COOL!!!

 

 

 

 

 

 

 

2人ともずっとずっと変わらぬ愛を

胸に・・・

フィギュアスケート、体操への愛!

Yes, they have "unchanging love"

toward Figure Skating and Gymnastics.

 

 

 

丑三つ時にhuluの結弦君眺めちゃて

しかも・・・何度も😁

そして寝不足!

In hulu, they released a new version of

notte stellata video.

And Sarah? yes, watched

at mid-night, many times repeatedly. . . 

and gosh, feel so sleep now

 

 

 

everyでちらりと出ていたこのインタビューのフルバージョンと

3月11日の演技後の結弦君と航平さまのインタビューが後半に入っていた。

 

 

 

 

 

 

 

 

 

そして・・・何やらTV東京さんが・・・

And TV Tokyo will have a programme focusing on writing essaies by Yuzu and OHTANi, Shohei when they were quite young.

 

 

2023年4月24日(月) 深夜0:30 

24 Apr. (MON) at 00:30

 

 

 

 

 

「文章」って、ひょっとしてこれかな?

Will it be this essay?

This was released years ago. . . 

 

 

 

「瞬間」  羽生結弦
ぼくがこの六年間で一番心に残ったことはスケートのことです。楽しかったこと、くやしかったことなどいろいろ学びました。
ぼくがスケートを始めてから五年がたった四年の時、はじめて全日本へすいせんされました。初めて出場する全日本、ぼくは、きんちょうよりも、ワクワクしていました。「絶対に優勝してやる」と思いながら、いつもより練習に励みました。
そして当日。ぼくの出番は何と一番、クラブの皆に「一番はたいへんだよ。でもがんばってね」と言われると「一番は得意だから大丈夫」と言って、皆の、そして自分のきんちょうもほぐしました。
「一番、羽生結弦君」という合図と一緒にぼくの演技は始まりました。ぼくは何も考えずに無我夢中になって精一杯自分の演技をしました。ふっときづいたら最後のポーズを終えた瞬間、大勢の観客から大きなはく手をもらいました。あの瞬間はいまだ忘れてません。とてもうれしかったです。そして「観客に感謝したい」と初めておもいました。
ぼくはこの大会で「観客に感謝したい」という気持ちを学びました。これからもスケートを続けていろいろな事を学んでいきたいです。
“Moment” Hanyu Yuzuru
For these 6 years, the event remine in my mind strongly is about skating. I learnt lots of bitter and sweet.
When I was in the 4th grade, five years since I started skating, I was nominated as a competitor for Japan Nationals for my first time. I was more excited than being tensed. I practiced hard having the determination “I will definitely win.”
Then on the day. I was the fist skater to perform, all of my club mates said “it’s the hardest, but do your best,” but I answered “it’s fine, I prefer “first”” saying it eased their tension and myself.
“1st skater, Hanyu Yuzuru-kun”, with the announcement, my performance started. Without thinking anything I performed to the best of my ability. When I found out I was making the finish pose, I received applause from the audience. I can never forget about the moment. I was very happy. And first time I thought “I’d like to thank the audience.”
From the experience of participating the competition, I learnt the feeling of “thank the audience”. I want to keep skating and learn many things.

この「幼い時の幸せな時間」は今の結弦君にとっても変わらず幸せなんだよね。

結弦君のスケートで見る側は幸せになり、拍手喝さい。

そして拍手喝さいを受けて結弦君は幸せになり

また頑張っちゃう。

無限ループ?

でもさぁ、拍手喝さいを受けて幸せ、うれしかったで終わらず

そこから感謝ってところまで気持ちが行くって

小学生だよね、この時、結弦君は・・・

そして、その感謝の気持ちをずっとずっと持っているって・・・😭

Little Yuzu became happy when he received applauds, and 

so as today's Yuzu.

Yuzu makes us feel happy with his skating and we applause,

then Yuzu too is happy receiving our applause.

Infinite loop?

But remember, Yuzu was just 12 years old when he wrote this.

Not ending with telling "I was happy" but he learnt

he want to thank the audience, what a boy!

And even now whenever he has an oppotunity,

Yuzu always tell us he thanks to all who enjoy his skating.

 

 

 

ブログランキング参加中!

ぽちっ!ぽちっとご協力を!

Please support this blog by clicking the banner pics below, thanks!!!


人気ブログランキングアップ

 

にほんブログ村 その他スポーツブログ スケート・フィギュアスケートへ
にほんブログ村アップ

 

 

 

 

 

 

 

 

↑17歳の結弦君、2012年にてれまさむねに出演した時の動画

 

 

 

 

 


人気ブログランキング