私は自分の人生において後ろめたい事はしたくありません・・・ | しがないうちな~んちゅ(ハウスショップ神奈川勤務)のブログ

しがないうちな~んちゅ(ハウスショップ神奈川勤務)のブログ

不動産業界に初参戦!!
縁に巡り合えた方々の力になりたくて現場(不動産業界)に飛び込んだ、サラリーマンの日々の日記です(^^)/

1棟アパートのオーナーでもあります(..)
本業では、61棟381戸を担当管理しております(2024年3月末時点)

管理に興味のある方。

私と働いてみたいという方。

ご興味ございましたら、当社まで!!

 

ハウスショップ 求人情報 (hs55.jp)

https://hs55.jp/joboffer/joboffer.html

 

新しい社員が来るまでは冒頭の文面からスタートします。

 

本題に入ります。

 

昨日は定休日だったので、個人的に税理士の先生と打ち合わせしておりました。

個人の確定申告と、今年は資産管理法人を作ったので、法人の確定申告についての打ち合わせをしました。

 

その流れで、住宅ローン控除の話になりました。

 

私 「先生との打ち合わせの前に税務署に直接確認しました。

私は、自宅を事務所として登記したので、1部屋分は住宅ローン控除が使えなくなるそうです。

自己申告制ですが、そのように対応したいと思います。」

 

税理士の先生 「伊志嶺さん、それは申告しなくても良いですよ。

何百人と携わってきましたが、それで申告している人はいないし、税務署から指摘を受けた事もありません。

住宅ローン控除は、フルで受け取りましょう。」

 

私 「先生、私もお客様に相談されたりしたら、そうアドバイスするかもしれません。

実際に私のお客様の投資家さん達の間でも、指摘を受けたことがあるとは聞いたことがないので。

でも、私は申告させてください。

私は人生を堂々とまっすぐ歩きたいのです。

こんな小さい事で後ろめたさを抱えて、人生を歩みたくないのです。」

 

この魑魅魍魎の不動産の世界で、私が他の営業マンと比較して強いところは、知識とかではなくて、この真っすぐ歩んでいくところだと、考えてます。

嘘ばかりのこの世界で、後ろ指刺されることのない人生を全うする事が、お客様からの信頼にも繋がると考えてます。

 

だからバレないかもしれませんが、こんな小さい事でケチる方が、私の信頼を失う事になりかねないのです。

 

これからも堂々とした人生を歩んでまいります(^^)/

 

 

※保有資格

〇宅地建物取引士・〇住宅ローンアドバイザー

〇上級相続診断士・〇賃貸不動産経営管理士

〇競売不動産取扱主任者・〇ADR調停人候補者

〇甲種防火管理者・〇賃貸住宅メンテナンス主任者

 

会社PCで個人的にLINEアプリを入れました。

不動産でお困り事などありましたら、ご質問、承ります。

お気軽にご連絡下さい(^^)/

 

 

あと、私の妻が「こども食堂」を不定期的にオープンしております。

では、本日も一日頑張りましょう(^^)/

 

 

英語や中国語でブログ続ければ、英語圏、中国圏のお客様も来るのか?

グーグルで翻訳しながら、1年位試してみます。

 

Anyone interested in management.

Anyone who wants to work with me.

If you are interested, contact us! !

House Shop Job Information (hs55.jp)

https://hs55.jp/joboffer/joboffer.html

Until new employees arrive, we will start with the above text.

Now onto the main topic.

Yesterday was a day off, so I had a personal meeting with my tax accountant.

We discussed personal tax returns and, since I created an asset management corporation this year, the corporate tax return.

As the conversation turned to the topic of home loan deductions.

Me: "I checked with the tax office directly before meeting with you.

I registered my home as an office, so I will not be able to use the mortgage deduction for one room.

It's a self-reporting system, but I will handle it that way."

Tax accountant: "Ishimitsu-san, you don't have to report that.

I've worked with hundreds of people, but I've never had anyone report it, and I've never been pointed out by the tax office.

You should receive the full mortgage deduction."

Me: "Ishimitsu-san, if I were to consult with a client, I might give that advice.

I've never actually heard of my clients, the investors, being pointed out.

But I want to report it.

I want to walk through life with confidence and integrity.

I don't want to walk through life feeling guilty over such a small thing."

In this world of demons and monsters, I think what makes me stronger than other salesmen is not my knowledge, but the way I walk.

In this world full of lies, I believe that living a life free of criticism will also earn me the trust of my customers.

So it may not be discovered, but being stingy over such small things could result in me losing their trust.

I will continue to live a life with dignity (^^)/

 

对管理感兴趣的人。

想和我一起工作的人。

如果您有兴趣,请联系我们! !



家居用品店工作信息(hs55.jp)

https://hs55.jp/joboffer/joboffer.html



直到新员工到来之前,我们都会从开场白开始。



下面开始正题。



昨天是公共假期,所以我与税务会计师进行了一次私人会议。

我们召开了一次关于个人纳税申报的会议,自从我们今年创建了一家资产管理公司以来,我们还召开了一次关于企业纳税申报的会议。



这就引出了住房贷款扣除的话题。



我:“在和老师见面之前,我直接向税务局核实了。

由于我已将房屋注册为办公室,我被告知我将无法再使用一间房间的抵押贷款扣除。

虽然这是一个自我报告系统,但我想以这种方式回应。 ”



税务会计师:“石峰先生,您不必申报。

我与数百人合作过,但没有人提交纳税申报表,也从未收到税务局的投诉。

获得全额抵押贷款扣除。 ”



我:“先生,如果有客户咨询我,我也可能会给出这个建议。

事实上,我从未听说我的客户投资者曾指出过这一点。

但让我声明一下。

我想笔直地走过人生。

我不想因为这样的小事而感到内疚。 ”



在激动人心的房地产世界里,我相信与其他销售人员相比,我的优势不在于我的知识,而在于我行事直率。

在这个充满谎言的世界里,我相信,只要不被背后捅刀子,过上充实的生活,就能赢得客户的信任。



所以我可能不会发现,但对这么小的事情吝啬可能会让我失去信任。



我会继续有尊严的生活(^^)/