BORDER United States to ??? | IORI handmade 旅と絵

IORI handmade 旅と絵

美大院卒→フィレンツェ留学→世界一周→結婚→出産→子育て 旅の絵を描いています。InstagramとYou TubeチャンネルもIORI handmadeです。
女1人で世界一周をして50ヵ国以上周りました。今は家族でバックパッカー。

ふっふっふ。
こっからカオス。まあ、ずっとカオスですが。

ロスのユニオン駅からバスで国際空港へ。

I go back to Asia. But I come here again soon because America is so big and I have to go to South America!!!

¡Vuelvo ahora en América y voy incluso América del Sur!

Is this spanish, right??
 
今回のアメリカはこれで終わりますが、また来ます。
南米も行かねば。いつになるかわからんが、待ってろマチュピチュ!!
 
Los Angeles international airport.

アメリカのトイレ。レイプ対策で個室の中を見えるようにしているらしい。もはや恥ずかしいとかいう気もおきません。

In the toilet. I think almost of all american toilets are like this. I can see behind the door. It seems to prevent rape.
 
そして我らが中国南方航空!!

China Southern Airlines. A chinese meal in the plain!!
I love rice!! I love asian foods!!

期待していた機内食!!!野菜がありがたい!!やっぱり私はアジアじゃー!!
 
ロスから広州まで13時間。ニューヨークからロサンゼルスまでのバス4日間からしたら、13時間なんて鼻くそです笑。寝て起きたらもう中国じゃ!!

わっはっはっ!!

It took 13 hours to Guangzhou. You know the bus I used took 96 f◯◯◯ing hours to L.A. from N.Y. 4 days!!

Thst's why I felt that '13 hours' is 'a moment'.
The world is really small!!!
 
その機内で観た映画「Sing Street」
これ、めちゃめちゃハマってしまって…3回観ました笑。
 
This was an interesting movie and I watched 3times.
 
そんなチャイナ飛行機で満を持して凱旋してきました、カムバック中国!!

おまたせしました〜笑!

I finally came back in Asia!!!
I didn't get jet lag because I'm a super woman!!

深夜に出発して現地日付の2日後の朝到着しているので、1日だけ生き急いだ感は否めないですが、驚異の時差ボケ知らず!!

がっはははー!!
 
明け方、機内食食べたくせに広州でまた食べました。
やっぱりアジアよ!!

I love so much asian noodle and I ate the breakfast in airport (after in-flight meal...)!!

But in this picture, you see small vegetable at the upper left? We japanese call this 'tsuke-mono', I don't know chinese name.

It was so delicious anyway!!!

パンやバーガーやケバブばっかり食ってられっかー!

この麺、隣にある漬物が福神漬けみたいに美味しくて、ポリポリポリポリ永遠に食べ続けてたら、隣の席の西洋人のおっさんにジロジロ見られました笑。

There were many beds like these↓↓ in airport. I slept and break few hours on the bed. Actually here wasn't a final destination and I had to change flights here.

I want you to know an important thing when you travel in China.

You can't use internet there.
Anywhere and any time.

We can't do Facebook, all google app (of course Google Map).

If you need wi-fi, you should buy a sim card. But you can't use facebook and google even chinese sim card... This is chinese rule.

I think 'wechat', 'skype' and 'yahoo' are possible.
 
そんでこの空港、みんなが雑魚寝できるラウンジがあって、食って寝て、起きてゲームして、また寝てと、終始ダラダラ過ごしました。

みなさーーん!!
中国のネット規制は健在ですよー!!

四千年の歴史を前にして、なす術なし笑!!

でも広州はただの乗り継ぎでして。
次の飛行機に乗り、昼に出された機内食の焼きそばにまた感動。こんなちょっとしたインゲンすら、アメリカにはなかった!
 
そして広州から3時間くらい?目的地の首都に到着しました。思ったより暑くないかな。

I got on a next airplane from Guangzhou. I headed to a capital of THAT COUNTRY. After the capital I finally arrived in THAT CITY... THAT is...
 
夜になり、さらにそっから次の飛行機に乗りました。
その向かう先は……。