BORDER Kuwait to Morocco (Terrorists attacked) | IORI handmade 旅と絵

IORI handmade 旅と絵

美大院卒→フィレンツェ留学→世界一周→結婚→出産→子育て 旅の絵を描いています。InstagramとYou TubeチャンネルもIORI handmadeです。
女1人で世界一周をして50ヵ国以上周りました。今は家族でバックパッカー。

ただモロッコに行くだけのつもりが、あまりに色々あったんで2回に分けます。前代未聞の長文。

 

 

↑この日記は2016年1月12日にイスタンブールの旧市街で起きたテロについて。
 
クウェートに2泊するつもりで、2日目はのんびりしてたら、ふと気づきました。

あれ?次のフライト、深夜便じゃない?

速攻で確認し、その日の深夜出国しなければいけないとわかり、バタバタ準備したという話は、今回は置いときます。
 
とりあえず、空港前にアベニュー・モールには行ってきました。

インドネシア人の店員さんと仲良くなってしまい、ウェルカム・ドリンクとナツメヤシのシロップ漬けをつけてくれました。長旅で栄養つけないとって。
 

I wanted to stay for 2 nights in Kuwait. But I suddenly noticed a important thing.
I checked my E-ticket.

It was that... I had to depart at midnight of this date.

BULLSHIT!!!

So I got ready in a hurry, and went to airport.  But...
 
クウェートの空港。
2016年6月28日。
イスタンブール経由のカサブランカ(モロッコ)行き。

なんかうまく説明できませんが、この日異様に段取りが悪かったんです。11時頃。クウェートとトルコの時差はありません。

長蛇の列に並んでいると、西洋人のおっちゃんが、ついさっきイスタンブールの空港で爆発があったと教えてくれました。

出国まで全然時間ないのに、行列は動きません。そのあとすぐモスクワから来た男性グループと一緒になり
「一つの便だけでこんなに並ぶのか?なんなんだこれは?」という話になり、私はおっちゃんが教えてくれたことを、それとなく伝えました。

ネットが使えないので、調べようがありません。すると後ろにいたムスリムマダムが
「1時間前に自爆テロがあって10人死んだのよ」と教えてくれました。

この時はまだ情報が少ないですが、実際死者は40人を超えています。

搭乗時間の30分前になり、ようやくチェックインできると思いきや
「773便はキャンセルになりました」と言われました。

は…??

At 11pm. The check-in counters of Turkish Air Lines looked like so strange. I had never seen that situation. But I can't explain well...

Anyway I was about to wait in the end of long line. At the time, a older passenger told me there was an explosion in Istanbul airport.

.... My heart started to beat fast.

I felt anxiety... Then I wondered it was attacked by terrorist...

I didn't have time, but the counters were still closed. It was one hour before boarding.

After that, russian guys stood in behind me, one of them asked me.
'Is this line, one flight? Very strange...!'
So I told them it seemed there was something happening in Istanbul airport.

Then I couldn't use a wifi and couldn't get other informations. But a muslim woman told us something. I was at a lost for words...

'Istanbul airport was exploded by some terrorists. 10 died, just one hour before'

Oh my God...

But after that, I knew that a number of dead was more 40.

more 40...

It wasn't a movie. It was happening in reality. Besides it was just the place where I gotta go there from now.

At 30 minutes before boarding, finally the counters were opened. we went to there fast, but then our flight was cancelled...

キャンセルされて初めて分かった、事の重大さ。

速攻でロシアンガイズとリザベーションカウンターに行き、チケットの変更手続きをしました。翌日の同じ時間に。カウンタースタッフは、物凄い速さで仕事をこなしてました。

理由が理由なだけに、みんなキレたくても納得するしかない。

そっから地獄の24時間。耐久エアポート。
ネットが使えない空港で。しかもラマダン中。

この旅史上、1番過酷だった!!
マジで自分頑張ったと思います。

ジャック・バウワーくらい。

カフェの1つでもあいてたら、ネットもできますが。何もできなかったから、床でひたすら英語の勉強してました。

結局ネットは、相談した相手が親切な人で、しれっと使わせてもらえたのですが。

元いたホテルに戻るにしてもタクシーは、往復6,000円くらいします。近くのホテルを取ろうにも一泊8,000円が最低ライン。

1ディナールも使ってたまるか。

ってことで、ひたすら待ちました。地獄。半端ない睡魔と空腹。お菓子はこっそり食べてました。流石に堂々とは食べれない。

無事にクウェートから出国できても、行き着く先はテロ現場。

ああ、今すぐ仕事見つけて定住したい…。どこの国でもいい。クウェートでもいい。一旦普通の生活がしたい。

そんな感じです。

色々と経験すると、もう少々のことじゃ驚かない気がしていて。たぶんそろそろ、悟りが開けるんじゃないかな笑。

I changed my flight. Next night, same time.

That's why...
I just waited for new flight,
for 24 hours!!
Help meee!!! Jack Bauer!!!

Probably it was the hardest experience in this travel. I don't wanna do that again!!

Besides now is Ramadan. Almost restaurant and cafe are closed until 7pm. So I only chocolate and snakes secretly.

You know, Kuwait's hotel is so expensive. Minimum is 100 US$. I couldn't spend a money!!

Besides!! couldn't connect to internet!!! Passengers need a phone number.

BULLSHIT!!! (2nd)

But I asked a working guy in phone shop, he gave me a password of a wifi. Secretly or not? I don't know, Anyway

I'll get married soon with him!!

So...

To be continue...