フェリーニと彼女マシーナは 本当にすごいな。 |   心のサプリ (絵のある生活) 

  心のサプリ (絵のある生活) 

画家KIYOTOの病的記録・備忘録ブログ
至高体験の刻を大切に
絵のある生活 を 広めたいです !!!

私の次の漫画はこうありたいな。

レヴューの記事に感動した。

フェリーニと彼女マシーナは 本当にすごいな。

 

I could not even cry at the end of the film I was too shocked. Wonderful story and even better portrayal of Cabiria by Giulietta Masina. I am in absolute awe at Masina's skill - I cannot believe she is the same person as the person who played Gelsomina - she has my heart. The opening scene is very well executed - not only does it give us everything we need to know about Cabiria's character, but we get an insight into the critique/observation that Fellini is trying to make about men and women, and the vicissitudes that the latter may be subject to. I was also able to see what Fellini kept/developed for his further films - namely the exposure to elitists, religious permeation, semi-voyeurism?, car conversations, and hypnotism, fantasy and magic.
Speaking of hypnotism, this scene was beautiful and hopeful, the light illuminating Cabiria from the back with her flower crown... what a gorgeous frame. The juxtaposition between this idealism and Oscar's motives really, really hurt. In the ending scene, Masina perfectly portrays not only absolute devastation, but strength, immense courage, as well as a self-deprecatory glance, as if to say "I should have known," as well as a nod to the camera whilst breaking the fourth wall with her beautiful, broken eyes, as if to say "Ill be alright". Very high up in my list of movies. Thank you Fellini and Masina.映画の最後はショックすぎて泣くこともできませんでした。 素晴らしいストーリーと、ジュリエッタ・マシーナによるカビリアの描写がさらに優れています。 私はマシーナのスキルに絶対的な畏敬の念を抱いています - 彼女がジェルソミーナを演じた人と同じ人であるとは信じられません - 彼女は私の心を持っています。 オープニングシーンは非常によくできている。カビリアのキャラクターについて知る必要があるすべてを与えてくれるだけでなく、フェリーニが男性と女性について言おうとしている批評/観察、そして後者の変遷についての洞察も得られる。 の対象となる場合があります。 また、フェリーニが今後の映画のために保存/発展させたもの、つまりエリート主義者への露出、宗教の浸透、半盗撮、車内での会話、催眠術、ファンタジー、魔法などを見ることができました。
催眠術といえばこのシーンは美しく希望に満ちたもので、花冠をかぶったカビリアを後ろから照らす光…なんともゴージャスな一コマでした。 この理想主義とオスカーの動機の並置は、本当に、本当に心を痛めました。 エンディングシーンでは、マシーナは絶対的な荒廃だけでなく、強さ、計り知れない勇気、そして「知っておくべきだった」と言わんばかりの自虐的な視線や、カメラを壊しながらうなずく表情を完璧に描写している。 第四の壁は、まるで「大丈夫」と言っているかのように、美しく壊れた目で。 私の映画リストのかなり上位にあります。 フェリーニさんとマシーナさん、ありがとう。