東京都民ではないが石丸伸二さんを応援 | 異文化交差点

異文化交差点

長年、数十カ国を遍歴した経験を生かして、日本人には日本語と英語、米人には英語を使って異文化研修を日本語と英語で提供しています。

英語コーチングのプロを紹介する『英語コーチングプロ』
https://english-coaching-navi.com/coach-pro/hino/

 

 

さきほどYouTube上で石丸伸二さんが小田全宏(おだ・ぜんこう)さんに選対本部長になってもらうように要請し、それを小田さんが快諾した動画を観ました

 

I just watched a video on YouTube in which Ishimaru Shinji-san asked Oda Zenkou-san to be the head of the election campaign, and Mr. Oda readily agreed.

 

そこで、その動画に以下のような書き込みを行ないました

So, I posted the following message on the video.
 

「あなたが小田さんを都知事選のチーフサポーターに任命したことを知った今、東京に住んでいないので選挙権はありませんが、私もあなたを応援します。私の日本語ブログ、ツイッター、フェイスブック、その他のソーシャルメディアで、石丸さんについて肯定的な意見を書きます」

 

 

"Now that I have come to know you appointed Oda-san as chief supporter for your Tokyo governor election campaign, I will also support you though I have no voting right because I don't live in Tokyo. I will write about you with positive opinions on my Japanese blog, Twitter, Facebook and other social media."

私は、小田全宏さんを直接知っている訳ではないが、彼と親しい関係にある私の事業相方を通じて、小田さんの人となりと哲学を知っているので、小田さんが石丸さんを応援するんだったら、石丸さんは本物の政治家だ、と認めざるを得ません

 

I do not know Oda Zenkou-san directly, but I know his personality and philosophy through my business partner who is close to him, and I have to admit that if Oda-san supports Ishimaru-san, then Ishimaru-san is a real politician.

多くの人は石丸伸二さんを良く知らないし、私もそうだった。しかし、意外や、小田全宏さんが選挙対策委員長として石丸さんを支援すると知り、彼の業績を調べ、「石丸さん以外に東京都知事はありえない」という確信を持つに至りました

 

Many people did not know Ishimaru Shinji-san well, and I did not him either. Surprisingly, however, when I learned that Oda Zenkou-san as the head of the election task force would support Ishimaru-san, I researched Ishimaru-san's accomplishments and became convinced that "no one but Ishimaru-san could be the Governor of Tokyo."