カッコイイ曲 | No one lives forever

No one lives forever

暇なときにくだらないことを書いていくつもりです。

コメントを残してくださるとうれしいです。



ゴッドイーターのBGM「No way back」です。
歌詞がとてもかっこよく気に入っています(‐^▽^‐)
ゴッドイーターファンにとってはかなりテンションが上がる曲だと思います






こっちはバーストでアレンジされた「Np way back ~Out of my way~」です。
さらにノリが良くなってハンパないテンションになってしまいます


知ってる方も多いと思いますが、この曲は第一部隊のリーダー「雨宮リンドウ」を
テーマにした曲です。


~英語歌詞~

How can I break the fall
How can I find my way back
To who I was before this shadow fell

I cannot break the fall
I cannot find my way back
To who I was before the dark of night
Conquered my soul.
I cannot break the wall
I cannot find my way back

The future's so uncertain I can't see
It used to be so clear
But I'm caught inside a misty gloom.
I'm fighting crazy shadows
The amber streams growing wild
I must move on and I must not give in to
This insane world. It's catching fire
round me now

I'll rise up,
Won't stand down
To anyone's commands, live or die.
I won't break
I'm always ready for another round yeah
I'm alive!

How can I break the fall
How can I find my way through
This maze of troubles and uncertainty
I cannot break the fall
I cannot find my way back.
The dark is so complete it's blinding me
I used to know the way
But I've lost the prophets word's inside.
Now I've got no direction
Who'll be my guiding light?

I must move on and I must not give in to
This insane world, it's got a hold of me now
I'm alright
I'm okay

I'll find my way again, end the fall
I won't break
I'm always ready for another round yeah
I'll survive

I must move on and I must not give in to
This insane world. It's catching fire
round me now
I'll rise up,
Won't stand down
To anyone's commands, live or die.
I won't break
I'm always ready for another round yeah

I'm alive!
I'm alive



~日本語訳~



どうしたら堕ちるのを止められる?
どうしたら後戻りできる?
この陰が落ちる前の私へ

駄目だ、もう堕ちていく
後戻りさえもできない
この夜の闇の前の私へ
魂は支配された
堕ちるのを止められない
後戻りへの路が見つけられない

未来はぼやけて見えない
昔はとても明るかった
なのに今はこの暗い霧に囚われている
狂気の闇と闘っている
琥珀色の流れは激しくなっていく
私は進んでいかなければならない
私は諦めてはならない
この狂った世界で
炎が私を取り囲んでいく

私は立ち上がる
立ち何者の支配にも屈しない
そこに在るのは生か死か
私は倒れない
いつでも闘いぬく準備はできている
私は生きているんだ!

どうしたら堕ちるのを止められる?
この道を突き進めるのだろうか?
この見えない混乱の迷宮を
私は堕ちていく
後戻りさえもできない
完全な暗闇が私の視界を奪っていく
昔は知っていたんだ
だが予言は失われた
もう今はどこへ進めばいいのかわからない
誰が私を導いてくれる?

私は屈せず立ち上がり続けなければならない
この狂った世界で止まってはならない
それは今私を掴んでくる
だが私は大丈夫だ
私はやれる

また道を見つけてみせる
もう堕ちはしない
私は折れない
いつでも闘う準備はできている
私は生きるんだ!

私は進まなければならない
この世界で倒れてはいけない
炎をが私を包んでいく
私は立ち上がる
誰からも支配されない
在るのは生か死のみ
闘っていく準備はできている

私は生きている!


適当なので間違いがあるかもしれません (笑)
指摘してくだされば訂正しますm(_ _ )m

どうですか? いい曲だと感じませんか?

長文で申し訳ありませんでしたm(_ _ )m
根気よく読んでくださった方、有難うございます((>д<))


では、この辺で(^-^)ノ~~