English below.
旅程10日目
横須賀から北九州まで約21時間
生まれて初めての船旅である。
いや 夫のヨットで
一,二泊程度は今までもあったが
あれはどちらかというと
キャンプに近い。
いわゆる客室に泊まる船旅は
夫も私も初めてなのだ。
巨大なフェリーの中には
海を見渡せる大浴場やサウナ
レセプションを兼ねたショップ
そしてレストランも完備している。
我々の部屋は最上級の
デラックスルーム
ではなくその次のクラス
最大4人まで宿泊可の個室
ジャパニーズウェスタンルームだ。
予約した時デラックスルームは既に
Fullだった。
バルコニーこそないが
2番目に良い部屋でも
十分良い感じだ。
その辺のホテルの部屋より
よほど広い。
部屋だけで一泊36,000円
当然と言えば当然か。
乗船料込みで2人で6万円也。
ちなみに食事代は含まれない。
フェリー自体は巨大だが
これはトラックや車などの輸送も
請け負っているためかと思う。
実際に乗客が
自由に歩き回れるスペースは
そこまで広くない。
天候の関係でデッキが日中
開放されていなかったので
尚更そう感じたのかもしれない。
レストランの営業時間は
ごく限られているが
我々は夜食に始まって
翌日の朝食・昼食・夕食
全部こちらのレストランの
お世話になった。
船上レストランということで
幾らか高めの設定かとは思うが
NZに比べればリーズナブルだ。
注文は全て各席に用意された
タブレットでできる。
ランチには船上バーベキューの
オプションもあったが
これは人気故に抽選だそうだ。
1組抽選に当たったのに
時間に来なかったお客様が
放送で呼び出されていた。
名前こそ伏せられていたが
部屋番号は名指しされていた。
我々の客室の隣の人達だった。
食事代を節約したければ
ご自身で何か持ち込んだり
お店て買ったりできなくはない。
ショップでは例の海軍カレーパンや
船内で焼いたという
焼き立てクロワッサンも
販売していた。
年齢層は割と高めだった気がする。
たまに若い人を見かけると
YouTuberかなと思ってしまう。
私1人で参加したプラネタリウムは
20人くらいがそれぞれ用意された
人間をダメにするクッション系の
クッションに横たわり
眠れ眠れと言わんばかりの演出で
私もまんまと寝てしまった。
「これは睡眠教室だな」と
感想を漏らしていたお仲間もいた。
それから 客室のシャワーも
十分水圧が高く立派だったが
私は大浴場にも2回お世話になった。
朝一で1回
昼過ぎにもう1回
海を見ながら湯船に浸かれる
贅沢な時間。
サウナも堪能した。
慌ただしいスケジュールが
続いていたので
これは本当にリラックスできる
楽しい船旅となった。
最後には天気も回復して
夕日もしっかり
堪能できたのであった。
9pm いよいよ北九州
新門司港着港である。
Day 10 of the trip
About 21 hours from Yokosuka to Kitakyushu
This is my first time on a vessel trip.
Well, I've been on my husband's yacht for a night or two before, but that was more like camping.
This is the first time for both my husband and me to stay in a cabin on a vessel trip.
The huge ferry is equipped with a large bath overlooking the sea, a sauna, a shop that doubles as a reception, and a restaurant.
Our room is not the highest class deluxe room, but the next class, a Japanese Western room, a private room that can accommodate up to four people.
When we made the reservation, the deluxe room was already full.
Although it doesn't have a balcony, the second-best room is still quite nice. It's much larger than the rooms in other hotels.
The room alone costs 36,000 yen per night, which may be fair enough. The cost for two people is 60,000 yen, including the boarding fee. By the way, meals are not included.
The ferry itself is huge, but I think this is because they also transport trucks and cars. In reality, the space for passengers to walk around freely is not that large.
This may have been even more so because the deck was closed due to the weather.
The restaurant's opening hours are very limited, but we ate here for late dinner, breakfast, lunch, and dinner.
As it is a shipboard restaurant, the prices are a little on the higher side, but they are more reasonable than in NZ.
All orders can be made using the tablets provided at each seat.
There was also an option for a shipboard barbecue for lunch, but it was a lottery because it was so popular.
One group of customers who won the lottery but did not arrive on time were called out over the intercom.
Their names were not mentioned, but their room numbers were.
They were the people next to our cabin.
If you want to save on food costs, you can bring your own food or buy something from the shop.
The shop also sold the Navy curry bread and freshly baked croissants that were baked aboard.
The age group seemed to be on the higher side.
When I see younger people, I wonder if they are YouTubers.
I attended the planetarium alone, and about 20 people were lying on the cushions that were prepared for them, which were like human-destroying cushions, and I ended up falling asleep.
One of the attendants commented that this was a sleep class.
The shower in the guest room was also impressive, with plenty of water pressure, but I also used the large public bath twice.
Once in the morning and again in the afternoon, it was a luxurious time to soak in the bathtub while looking at the ocean.
I also enjoyed the sauna.
After a hectic schedule, this was a really relaxing and enjoyable cruise.
The weather cleared up at the end, and I was able to fully enjoy the sunset.
9 pm: Finally, we arrived at Shin-Moji Port in Kitakyushu.
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