あけましておめでとう 2015! | Toshihiko Nakazawa ~dancing New York~ 

Toshihiko Nakazawa ~dancing New York~ 

ニューヨーク在住、ダンサー中澤利彦による、アメリカ生活をお届け!

あけまして、おめでとうございます!
AKEMASHITE OMEDETOU GOZAIMASU!!

↓English is bellow↓

をちょっとフライングして言ってみましたw
年末はちょっと予定が立て込んでおり、更新できるチャンスが今しかないので、お先に失礼します!!忙しいのは有難いことです☆

 みなさんにとって、2014年はどんな年になったでしょうか?

 僕は2014年1月1日に立てた目標は、半分以上は叶いました。が叶ってないものもあります(その代わり他の予期せぬ出来事もたくさんありましたが)2015年は全て叶えられるよう、日々を大事に過ごして目標に進んでいきます!2015はおそらく色々冒険の年になるでしょう。今まで培った経験を活かして、何かより刺激的な道に進みたいと考えています。2月にあと約1ヶ月で30歳になりますが、何かを始めるのに遅すぎるということはありません。なぜなら、始めようと思っていることは、始められるからなんです。本当にできないことは、その選択肢にも入ってきません。その選択ができる以上、本能に従って本当にしたいことをすべきだと思います。まあ、もしかしたら、いつも同じようなことを言っているかもしれませんね、でも大事なことは何度でも声を大にして言うべきだと思います。じゃないと伝わらないですしね。
 恋愛関係であっても『好き、愛してる』とかって何度も言うじゃないですか?(言わない人もいるかもですがw)やっぱりそれはお互いの存在を確認したいから。子供にだって、何度も同じことを言い続けることで、理解してもらえる時は多い。コミュニケーションだと思うので。大事なことは何度でも。飽きたと思わせるくらい。でも発言していくことは、自分の成長と同時に変わっていくと思うので、それでいいのです。しかもこの場所はインターネット上で、文字でしか表現できませんしね。

 僕はFACEBOOKでは、毎日のように投稿はしません。イベントに出れば写真をシェアしてくれる人がいたり、どこかに行けば、告知してくれる人がありがたい事にいるからです。日常の小さな事はtwitter とかinstagram とかで更新してます。よく僕の投稿は長い、というご意見を頂きます汗 でも読みたい人が読んでくれれば、この場所ではいいと思っていて。だから文章もキチッと1から10まで考えては作っていません。今思いついたことを書いています。ですが、読ませたい相手がいる時の表現方法を、今年はもっと学ぼうと思います。

全ては勘違いから始まる。
All begins with misunderstanding.

妄想を現実に。イメージを形に。
In reality the delusion
To form an image

 今月は大きなオーディションがあったり、引き続きTHERIDE(バスツアー)や教え等、色々なことが平行して進んでいきますが、まだまだ頑張りが足りない。ここでやれることがまだまだある。NYで踊りたくても踊れない人だってたくさんいるんだし、この今の状況が最高に幸せであるという事を認識して、本当に精一杯頑張らねば。


 いつ終わりが来るかわからない、この時を最大限に活きようと思います。終わることを意識し始めた時、風景は形を変える。NYへ最初来た時はもっと、勢いがあったはず。もっと求めていたはず。慣れてくると同時にムダなものは省ける。でもそれと同時に予想ができない出会いというものも減ってしまうのも事実。ここからは一人ではいけないかもしれない。なので是非みなさまのお力もお貸しください。自分にも他人にも精一杯活きたいと思います。今年もどうぞよろしくお願いします★自分のためにやってきたことがいつか人のためになるときが来る。それではみなさん、良いお年を&あけましておめでとうございます!

※写真は今年日本に帰った時に取材してもらった時のものです。確かまだUPしてなかったので、、、

YOI OTOSHIWO!!
¡Que tenga un buen año!
祝你过个好年。
좋은 한해를 맞이해 주세요
Ein gutens neues Jahr!
Bonne année !
Buon anno!
Boas Festas!

Happy New Year…!!!
I know it’s still 2014, but I guess I can’t get time around New Year’s day, so I will make a flying start toward 2015!!
I have a show the last day of the year, so that’s will the last day of performance for the year. Busy is always good!!

How’s your year of 2014?

 Start of 2014, I made a yearly goal, and more than half of that were come true. But still there are need to do(instead so many things couldn’t imagine) . So 2015, I will decide upon a definite goal. I will live the best life day by day. This year would be the challenging year for me. To use 29 year’s my experience, I will be more exciting way. It’s never too late to start. Because, if you want to start something, you can start that. If you can’t do that, you can’t choose anyway. If we have chance to choose, follow our instincts. I guess I say same things as usual. I am saying same things again, but important thing has to be say many times until understand. I think even any relationship, we are saying same things. “I love you” or to children, “don’t do that”. we need time to understand everything even adult.

 I’m not post in Facebook so much. I upload small things by twitter, or Instagram. People asking me my post is too long to read. Lol Facebook is too big, so one post can have a great influence. That’s why I spend much time to make sentences.

 In Jan, I have big audition again, also working THE RIDE, teaching, and some performances… everything going on simultaneously, but I still need guts! Still I can do something here. Dancing New York, live in America, Only these things, I am happy to being here.

 We don’t know when this moment will be end, I will live my life fullest! When I begin to realize the ending, time changing the shape. I got used to the life here, but at the same time, something important things forgetful. 2015, I need your help for sure. Thanks to you all, I am still here. It was because of your support, I am still dancing here.
Wishing you all the happiness and love to stay.

※This pic from last June's interview in Japan talked about my experience and my dream.