神様がくれた絶妙なタイミングの出会い | 三味線キャンパー昌次郎のブログ

三味線キャンパー昌次郎のブログ

自分という小さなバックパックにめいっぱい荷物をつめ込んで、見たことの景色を求めて冒険に出かけます!!

空に手の届く山頂?
月明かりに照らされた深い森の中?
汗が滴り落ちる舞台の上?

キャンプ・津軽三味線・SUP…チャレンジを続ける昌次郎の密かな記録です。


あけましておめでとうございます!


先日2023年のキャンプについて、まとめを書きましたが、


実は例年とかなり違う活動内容でした。


それと言うのも、5年間一緒にキャンプをしてきた唯一のキャンプ仲間が辞めてしまったからです。


ぼくにキャンプの楽しさを教えてくれた人でもあったので、かなりの精神的ダメージでした…ショボーン


元々ソロキャンプが主体なので、変わらないつもりではいましたが、


「これからはずっとひとりか…」と思うとどこか気持ちが沈んでしまいましたダウン


トボトボと失意の中向かったGWのキャンプで、偶然ある人と出会いました。


バイクに革のトランク乗せて旅する彼は、すべてのギアが研ぎ澄まされていました。


そして自分の理想の焚き火台を形にし、製作、販売していました。


彼のキャンプに対する姿勢に感銘を受け、自身のキャンプを見つめ直すよい機会となりました。


「もっと本気でキャンプに取り組もう!」そんな思いでアルミコンテナを作り始めました。


そんな風に新たな気持ちでキャンプに取り組んでいると、


不思議なもので1人・2人と一緒にキャンプしてくれる仲間が現れました、そして今では4人に飛び出すハート


ほんとキャンプの神様っているんじゃないかと思ってしまいますお願い


別れがあるとつい「なぜ?どうして?」と思い悩んでしまいます。


人には人の理由があって、それはぼくにはコントロールできることではないので、


離れて行く人には、とにかく今まで楽しい思い出をくれたことに感謝をして、


新たに出会いを全力で大切にしなくちゃいけないなと思いました。


『雨が降っても、風が吹いても、ありのままを受け入れよう、

ぼくはキャンパーなんだから…ウインク


ということで、2024年新たな章でスタートです飛び出すハート

 

A encounter of perfect timing that the god gave me.】


A happy new year!

The other day,I wrote a summary of my 2023 camping.

Actually that was quite different content on usual years.

Because my only camping fellow quit camping.

He was the man who gave me teaching fun of camping,so I quite shocked.

I usually go camping alone,so I didn't think that it change anything.

But I felt depressed that I'll go camping alone forever from now. 

I met to him in chance at a camping site when it's such.

He was journeying,put a leather trunk on his motorcycle.

His gears were all wonderful.

He has an idea of bonfire stand,made it,and he's selling it.

He impressed for me,and I got a chance to reconsider myself.

Then I started a aluminum container for camping.

When I worked on camping with such feeling.

I made a few camping friend,that's 4 now.

I thought that there is the camping god.

When someone leave me,I think that "why?""how?".

Someone has a reason,I can't control that.

The person who left from me gave me lots of fun memories,anyway I have to appreciate for that.

And I have to cherish people that I meet.

Because that's camping.

My new chapter will be started!