川が語った物語と名もない場所 | ☆Dancing the Dream ☆

☆Dancing the Dream ☆

Let us celebrate
The Joy of life ♡
with ☆Michael Jackson☆

A Horse With No Name - America


A Horse With No Name - America

On the first part of the journey,
I was looking at all the life.
There were plants and birds. and rocks and things,
There was sand and hills and rings.
The first thing I met, was a fly with a buzz,
And the sky, with no clouds.
The heat was hot, and the ground was dry,
But the air was full of sound.

旅立ちの頃
私は命の全てを見つめていた
植物と鳥たち、岩とちょっとしたもの
砂と丘と馬留めがあった
最初に出会ったものはうるさい一匹の蝿
そして雲ひとつない空
灼熱と乾いた大地
しかし、大気は音に満ちていた

I've been through the desert on a horse with no name,
It felt good to be out of the rain.
In the desert you can't remember your name,
'Cause there ain't no one for to give you no pain.
La, la, la la la la, la la la, la, la
La, la, la la la la, la la la, la, la

私は名前のない馬に乗って砂漠を渡っていた
雨を逃れるってのは いい気分だった
砂漠じゃ君は自分の名前も覚えていられない
何故って君を傷つけるものは誰もいないから
ラ・ラ・ラララ・ララ・ラ・ラ・ラ 
ラ・ラ・ラララ・ララ・ラ・ラ・ラ 

After two days, in the desert sun,
My skin began to turn red.
After three days, in the desert fun,
I was looking at a river bed.
And the story it told, of a river that flowed,
Made me sad to think it was dead.

二日後、砂漠の太陽の中
私の肌は紅く焼け始めた
三日後、砂漠の喜びの中
私は川床を見ていた
そして、流れる川が語る物語
それが死んでしまったことを思うと私は悲しくなった

You see I've been through the desert on a horse with no name,
It felt good to be out of the rain.
In the desert you can't remember your name,
'Cause there ain't no one for to give you no pain.
La la, la, la la la la, la la la, la, la
La la, la, la la la la, la la la, la, la

わかるかい、私は名前のない馬で砂漠を渡っていたのさ
雨を逃れるってのは いい気分だった
砂漠じゃ君は自分の名前も忘れてしまう
何故って君を傷つける人は誰もいはしないから
ラ・ラ・ラララ・ララ・ラ・ラ・ラ 
ラ・ラ・ラララ・ララ・ラ・ラ・ラ 

After nine days, I let the horse run free,
'Cause the desert had turned to sea.
There were plants and birds, and rocks and things,
There was sand and hills and rings.
The ocean is a desert, with its life underground,
And a perfect disguise above.
Under the cities lies, a heart made of ground,
But the humans will give no love.

九日後、私は馬を放した
何故って砂漠が海に変わったから
植物と鳥たち、岩とささいなもの
砂と丘と馬留めがあった
その大海は、
その上の完璧な変装を施した
地底の命を抱いた砂漠だ
街が欺く下で、大地が生んだ心
だが、人はけして愛を与えようとしないだろう
$てんのブログ    $てんのブログ

You see I've been through the desert on a horse with no name,
It felt good to be out of the rain.
In the desert you can't remember your name,
'Cause there ain't no one for to give you no pain.

わかるだろ、私は名前のない馬で砂漠を渡っていたのさ
雨を逃れるってのは いい気分だった
砂漠じゃ君は自分の名前も忘れてしまう
何故って君を傷つける人は誰もいはしないから
ラ・ラ・ラララ・ララ・ラ・ラ・ラ 
ラ・ラ・ラララ・ララ・ラ・ラ・ラ 
$てんのブログ

$てんのブログ












Michael Jackson "A place without no name" Full Mix Version


A place without no name

Take me to a place without no name(Chorus)

名前のない場所へ僕を連れて行って(コーラス)

She said don’t you worry my friend.
I’ll take care,
take my hand,
I'll take you there,

彼女は言った。心配しないで私の友だち
私が守るわ
私の手をとって
私がそこへ連れて行くわ

She said don’t you worry my friend.
I’ll take care,
take my hand,
I'll take you there,

彼女は言った。心配しないで私の友だち
私が守るわ
私の手をとって
私がそこへ連れて行くわ

Take me to a place without no name(Chorus)

名前のない場所へ僕を連れて行って(コーラス)





A place without no name

Every morning sun would rise
Every night stars would come
Every second we breathe oxygen
I just wanna tell you there is
A place with no name that's why I need you

毎朝、陽は昇り
毎夜、星は訪れる
毎秒、私たちは酸素を吸う
僕は、ただ君に名前のない場所があるってことを伝えたいのさ
それは、僕が君を必要だから

I always dream that I could fly up high
But is just an imagination but you know
That I'll be there for you just tell me that you love me

僕は高く飛ぶことをいつも夢見ている
でもそれはただの空想
だけど君は知っているよね
僕が君のそばにいるってこと
ただ僕を愛していると言っておくれ

No need to cry I'm always in your heart
Tell me that is no place like no name

泣く必要なんかない。僕はいつも君の心の中にいる
言っておくれ。名もないような場所に勝るところはないって

You are my world with lots of flower
I just wanna tell you there is
A place with no name that's why I need you..

君は、花に溢れた僕の世界
僕はただ君に言いたいのさ
名もない場所があるっていうことを
それは僕が君を必要とするから










$てんのブログ

$てんのブログ